February 20, 2021

Marvels Snapshots: X-Men & Spider-Man

As the curator of Marvels Snapshots, Kurt Busiek gathered an impressive lineup of talented creators. I was familiar with all of them except the creative team behind “And the Rest Will Follow” (originally published in X-Men: Marvels Snapshots, November 2020), but once again Busiek proves to have a good eye for new talent, as Jay Edidin and Tom Reilly produce an extraordinary tale about the past of Scott Summers, AKA Cyclops.
Alex Ross

As Samantha Riedel explains, Edidin is a “Trans journalist” who is “sparking change in the comics industry”, and so it makes perfect sense for Edidin to focus on the X-Men, a title that has become famous over the decades as a metaphor for racism and homophobia, because in the end, mutants are human beings, discriminated by ‘normal’ people, thus embodying the consequences of prejudice. 
Tom Reilly

As a writer Edidin has the ability of combining different origin stories into one sweeping narrative. Simply reading the first page made me realize I was in front of something rather special. It starts with a description, 4 people are about to take off, they’re flying, and suddenly, something happens, a terrible accident. For every Marvel fan out there, this might bring back to mind the origin of the Fantastic Four; however, this is also what happened to Scott Summers. Mr. and Ms. Summers along with their children Scott and Alex suffer an accident while flying a small airplane. 4 and 4, the equation was always there, in plain view. 
Tom Reilly

It amazes me that no other writer before had connected the dots, and in this story Edidin does it wonderfully. As a lonely orphan, separated from his brother Alex, Scott tries to find something that will help him guide his life, but it isn’t until he sees the public debut of the Fantastic Four when he feels a strong connection with this group of heroes that he has only seen on TV. Inspired by Reed Richards, Scott Summers slowly starts to transform his life. And the first encounter between the smartest man in the world and the lonely teenager is written in such a way that reminds us that, no matter how lost we feel, there is always someone out there that can help us come to terms with who we are. Tom Reilly’s artwork conveys all the necessary emotions, while providing at the same time very down-to-Earth sequences, that will help us ground the story. The colors by Chris O’Halloran are exceptional. And Alex Ross’ striking cover shows us not the frightened teenager but rather the courageous leader of the X-Men, wearing his popular 90s costume.
Tom Reilly

Howard Chaykin, veteran writer, penciler and inker, does everything except the coloring (by Jesus Aburtov) in “Dutch Angles” (Spider-Man: Marvels Snapshots, December 2020). Here a small time crook finds it incredibly difficult to commit crimes in New York, especially now that Spider-Man has become the city’s protector. You’ve probably heard that crime doesn’t pay, and it pays even less in a city overflowing with superheroes. I really liked the premise but the final result could’ve been better. In any case, I absolutely love the cover, Alex Ross shares with us an iconic pose of the arachnid hero.
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Como el curador de Marvels Snapshots, Kurt Busiek reunió una impresionante lista de talentosos creadores. Estaba familiarizado con todos ellos excepto el equipo creativo detrás de "Y el resto seguirá" (publicado originalmente en X-Men: Marvels Snapshots, noviembre del 2020), pero una vez más Busiek demuestra tener buen ojo para los nuevos talentos, y es que Jay Edidin y Tom Reilly producen una historia extraordinaria sobre el pasado de Scott Summers, también conocido como Cyclops.
Alex Ross

Como explica Samantha Riedel, Edidin es un(a) "periodista trans" que está "provocando un cambio en la industria del cómic", por lo que tiene mucho sentido que Edidin se centre en los X-Men, un título que se ha hecho famoso a lo largo de las décadas como metáfora del racismo y la homofobia, porque al final, los mutantes son seres humanos, discriminados por la gente 'normal', de esta manera quedan encarnadas las consecuencias del prejuicio.
Howard Chaykin

Como escritor(a), Edidin tiene la capacidad de combinar diferentes historias de origen en una narrativa amplia. La simple lectura de la primera página me hizo dar cuenta de que estaba frente a algo bastante especial. Comienza con una descripción, 4 personas están a punto de despegar, están volando y, de repente, sucede algo, un terrible accidente. Para todos los fanáticos de Marvel, esto podría recordarles el origen de los Cuatro Fantásticos; sin embargo, esto también es lo que le sucedió a Scott Summers. El Sr. y la Sra. Summers junto con sus hijos Scott y Alex sufren un accidente mientras volaban en un pequeño avión. 4 y 4, la ecuación siempre estuvo a la vista de todos.
Howard Chaykin

Me asombra que ningún otro escritor antes haya conectado los puntos, y en esta historia Edidin lo hace maravillosamente. Como un huérfano solitario, separado de su hermano Alex, Scott intenta encontrar algo que lo ayude a guiar su vida, pero no es hasta que ve el debut público de los Cuatro Fantásticos cuando siente una fuerte conexión con este grupo de héroes que sólo ha visto en la tele. Inspirado por Reed Richards, Scott Summers poco a poco comienza a transformar su vida. Y el primer encuentro entre el hombre más inteligente del mundo y el adolescente solitario está escrito de tal manera que nos recuerda que, no importa cuán perdidos nos sintamos, siempre hay alguien que puede ayudarnos a aceptar quiénes somos. El arte de Tom Reilly transmite todas las emociones necesarias y, al mismo tiempo, proporciona secuencias muy realistas que ayudan a darle cimientos a la historia. Los colores de Chris O’Halloran son excepcionales. Y la sorprendente portada de Alex Ross nos muestra no al adolescente asustado, sino al valiente líder de los X-Men, vestido con su popular traje de los 90s.
Howard Chaykin

Howard Chaykin, escritor veterano, dibujante y entintador, hace todo menos el coloreado (a manos de Jesús Aburtov) en “Ángulos ladeados” (Spider-Man: Marvels Snapshots, diciembre del 2020). Aquí, a un delincuente de poca monta le resulta increíblemente difícil cometer delitos en Nueva York, especialmente ahora que Spider-Man se ha convertido en el protector de la ciudad. Probablemente hayáis escuchado que el crimen no paga, pero vaya que paga aun menos en una ciudad repleta de superhéroes. Me gustó mucho la premisa, pero el resultado final podría haber sido mejor. En cualquier caso, me encanta la portada, Alex Ross comparte con nosotros una pose icónica del héroe arácnido.

February 18, 2021

Quarantine comic recommended for you!


Un-American Chronicles available now on ComiXology: 


“This is just as good as most mainstream titles, and better than many self-published ones”.

P.T. Dilloway
GoodReads

https://www.goodreads.com/author_blog_posts/9106615-un-american-chronicles


“Full disclosure, some can be quite bloody, some fantasy and surrealism; it's totally up my street though and may well be something you didn't expect to be interested in”.

Oliver Bliss
OliverBliss

http://oliverbliss.blogspot.com/2015/06/shout-out-for-arions-archaic-art.html


“A new web comic that I'm sure many of you will be interested in”.

Kid
Crivens!Comics&Stuff

http://kidr77.blogspot.com/2015/06/arions-un-american-chronicles.html


“This looks amazing!” 

Writer 
Salmagundi

http://quiethands.blogspot.com/2015/07/un-american-chronicles-now-available.html


“A horror story about a group of immoral kids that punish a defenseless woman with cruelty”.

Soulkiller
RebelRogue

http://soulkiller-rebel-rogue.blogspot.com/2015/06/un-american-chronicles-available-now-in.html


It's been a while since I promoted my first comic book! For those of you who are interested in reading it for the first time, I'd be more than happy to send you a free Marvel digital code as a thank you! Offer valid for the first 25 readers, all you have to do is read the comic and leave a comment in this very post. Enjoy! 
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Un-American Chronicles está disponible en ComiXology:
https://www.comixology.com/Un-American-Chronicles-1/digital-comic/95418



“Una compilación de historias que juegan con nuestro lado más mórbido o nos retratan escenas cotidianas de una sociedad no necesariamente en decadencia pero envuelta en una vorágine en la que los valores morales o las diferencias entre unos y otros se desvanecen al trascurrir las páginas”.

Alberto Córdova
Neoverso

http://www.neoverso.com/2014/07/un-american-chronicles-1.html



“Horror un poco surrealista [...] Enfoque personal de una tragedia nacional [...] Disfruté mucho leyéndolo”.

Alex S.
AlexReBooted

http://alexrebooted.blogspot.com/2015/06/recomendacion-un-american-chronicles-1.html


“Una serie de 'minihistorias' con mucho trasfondo moral; alguna de ellas te pondrá los pelos de punta”

Asen Nava
AhabconBlog

http://ahabconblog.blogspot.com.es/2015/06/comic-un-american-chronicles-n1.html


“Historias urbanas autoconclusivas [...] tiene muy buena pinta”.

Pedro López
CreeLoQueQuieras

http://creeloquequieras.blogspot.com/2015/07/un-corto-y-un-comic.html


Hace mucho tiempo que no hablo de mi primer cómic. Para aquellos que estén interesados en leerlo por primera vez, les ofrezco un código digital Marvel a modo de gracias. Lo único que tienen que hacerlo es leer y luego dejar un comentario en este mismo post. ¡A disfrutar!  

February 9, 2021

Superman # 1 - John Byrne

For me Superman # 1 was actually Superman # 6. Allow me to explain from the beginning. Many, many years ago, my dad took me to Lima’s biggest book fair. At the time, comics were scarce in the Peruvian capital to the point that they were, to me, a rare and precious commodity. After walking for a long time, we finally found a stand in which comic books were being sold. I still remember to this day that they had a nice selection of DC Comics translated into Spanish by Ediciones Zinco. I’ll continue the tale of this book fair in an upcoming review, but suffice it to say, I acquired some Superman comics in their lovely Spanish version.


Ediciones Zinco was a great publisher that lasted from 1982 to 1998, although the way they went about printing comics would’ve left Americans perplexed to say the least. They used higher quality paper and more advanced printing techniques than the actual American comics! And unlike American comics, they published 32 pages of content instead of doing things the US way (22 pages of content plus 10 pages of publicity). As a result, when they published the miniseries The Man of Steel they had to fraction the stories or add additional material such as pinups or pages taken from DC’s “Who is Who?”, as a result, the entire Man of Steel miniseries was published in 5 issues and number 6 was Superman #1, plus a few pages of Action Comics # 584. 

Many years later, I bought the original Superman # 1 and I was surprised to see the bad quality of the paper and the shoddy printing, so I was delighted to reread this story with restored color in Superman: The Man of Steel vol. 1 Deluxe Hardcover edition. “Heart of Stone” (January 1987) is a fantastic first issue for the post COIE Superman! As was seen at the end of The Man of Steel, Superman has recently discovered that he isn’t human and that he comes from planet Krypton. For months, he has been tracking the spaceship that brought him to Earth, the same one that was kept in the Kents farm fields for 28 years until it was stolen. 


So this issue starts with a mystery and then it quickly turns out to be a mystery within a mystery. Superman finds a secret laboratory entirely devoted to him, with information about him that has been compiled over several years. Of course, the man responsible is still there, or rather his dead body is still there. As Superman looks around the complex he finds a vat of acid with human bones partially melted inside. One question leads to another, and in the end, the Man of Steel decides that he’ll have to allocate more time than he had in mind to investigate the matter, so he lifts a big chunk of land, including the laboratory, and places it in space, in a gravitational point that will preserve its stability.

After the mystery, Byrne brings action in a most spectacular way, as Clark Kent and Lois Lane accidentally stumble onto a bank robbery conducted by no other than Metallo, the cyborg with a heart of kryptonite. The battle of Superman between Metallo is visually impressive, Byrne provides fascinating sequences and a lot of destruction, thus proving that Metallo is a fearsome foe. This is Superman’s first experience with kryptonite, and the agonizing pain almost kills him. In the aftermath of the battle, Lois Lane confronts a bruised and exhausted Superman, and the hero admits that he is an alien. 


Byrne’s magnificent pencils are inked by the legendary Terry Austin, who was Byrne’s inseparable artistic companion during their X-Men run. It has often being said, and I wholeheartedly agree with it, that Austin was indisputably the best inker for Byrne. This issue is colored by Tom Ziuco, whose extraordinary job can finally be seen the way it was always meant to be in this hardcover edition. Today, in a windy and unusually warm afternoon in the Central Valley of California, I re-read Byrne’s Man of Steel and his first issues in Superman and Action Comics, and I felt a unique emotion. Of course I remembered why Byrne has always meant so much to me. “I sure did have a lot of fun reading those old stories. And even today, when I pull out my dog-eared collection, some of those tales can still bring a nostalgic tear to my eye”, explains Byrne in the foreword. I could say exactly the same, except that in my case it would be quite a few tears!
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Para mí, Superman # 1 fue en realidad Superman # 6. Permítanme explicarles desde el principio. Hace muchos, muchos años, mi papá me llevó a la feria del libro más grande de Lima. En ese momento, los cómics escaseaban en la capital peruana hasta el punto de que eran, para mí, un bien escaso y precioso. Después de caminar un buen rato, finalmente encontramos un puesto en el que se vendían cómics. Todavía recuerdo hasta el día de hoy que tenían una buena selección de DC Comics traducidos al español por Ediciones Zinco. Continuaré la historia de esta feria del libro en una próxima reseña, pero basta decir que adquirí algunos cómics de Superman en su encantadora versión en español.


Ediciones Zinco fue una gran editorial que duró de 1982 a 1998, aunque la forma en que se dedicaron a imprimir cómics habría dejado perplejos a los estadounidenses. ¡Usaban papel de mayor calidad y técnicas de impresión más avanzadas que los cómics estadounidenses originales! Y a diferencia de los cómics estadounidenses, publicaban 32 páginas de contenido en lugar de hacer las cosas a la manera norteamericana (22 páginas de contenido más 10 páginas de publicidad). Como resultado, cuando publicaron la miniserie The Man of Steel, tuvieron que fraccionar las historias o agregar material adicional como pin-ups o páginas tomadas del "Who is Who?" De DC, como resultado, se publicó la miniserie completa de Man of Steel en 5 números y el número 6 fue Superman # 1, más algunas páginas de Action Comics # 584.

Muchos años después, compré el Superman # 1 original y me sorprendió ver la mala calidad del papel y la impresión pobretona, así que me encantó volver a leer esta historia con color restaurado eSuperman: The Man of Steel vol. 1 Deluxe Hardcover (edición de lujo en tapa dura). “Corazón de piedra” (enero de 1987) es un fantástico primer número para el Superman post-Crisis. Como se vio al final de Man of Steel, Superman descubrió recientemente que no es humano y que proviene del planeta Krypton. Durante meses, estuvo rastreando la nave espacial que lo trajo a la Tierra, la misma que fue resguardada en los campos de cultivo de los Kents durante 28 años hasta que fue robada.

Entonces, este problema comienza con un misterio y luego rápidamente se convierte en un misterio dentro de otro misterio. Superman encuentra un laboratorio secreto completamente dedicado a él, con información sobre él que ha sido recopilada durante varios años. Por supuesto, el responsable sigue ahí, o mejor dicho, su cadáver sigue ahí. Mientras Superman mira alrededor del complejo, encuentra una tina de ácido con huesos humanos parcialmente deshechos en su interior. Una pregunta lleva a la siguiente, y al final, el Hombre de Acero decide que tendrá que dedicar más tiempo del que tenía en mente para investigar el asunto, por lo que levanta toda la masa de terreno, incluido el laboratorio, y la coloca en el espacio, en un punto gravitacional que conservará su estabilidad.


Después del misterio, Byrne nos invita a la acción de la manera más espectacular, ya que Clark Kent y Lois Lane se topan accidentalmente con un robo a un banco realizado nada menos que por Metallo, el cyborg con el corazón de kriptonita. La batalla de Superman entre Metallo es visualmente impresionante, Byrne proporciona fascinantes secuencias y mucha destrucción, y demuestra que Metallo es un enemigo temible. Esta es la primera experiencia de Superman con la kriptonita, y el dolor agonizante casi lo mata. A raíz de la batalla, Lois Lane se enfrenta a un Superman magullado y agotado, y el héroe admite que es un extraterrestre.

Los magníficos lápices de Byrne están entintados por el legendario Terry Austin, quien fue el inseparable compañero artístico de Byrne durante su etapa en los X-Men. A menudo se ha dicho, y estoy totalmente de acuerdo con ello, que Austin fue indiscutiblemente el mejor entintador de Byrne. Este número está coloreado por Tom Ziuco, cuyo extraordinario trabajo finalmente se puede ver de la manera en que se visualizó hace 3 décadas en esta edición de tapa dura. Hoy, en una tarde atravesada por ráfagas de viento e inusualmente cálida en el Valle Central de California, releí Man of Steel de Byrne y sus primeros números en Superman y Action Comics, y sentí una emoción única. Por supuesto, recordé por qué Byrne siempre ha significado tanto para mí. “Seguro que me divertí mucho leyendo esas viejas historias. E incluso hoy, cuando saco mi colección ajada, algunos de esos relatos todavía pueden provocarme una lágrima nostálgica ”, explica Byrne en el prólogo. Podría decir exactamente lo mismo, ¡excepto que en mi caso sería más de una lágrima!

February 7, 2021

January comic books / cómics de enero

In the first month of 2021 I had the chance to read some really good comics: the Marvel anthology and Doctor Doom were great, the first issue of Space Bastards was a lot of fun and the first one of Eternals was very promising. But my favorite issue of the month was King-Size Conan, a worthy celebration of 50 years of the barbarian at Marvel Comics. And now without further ado, here are January comics, as per solicitations: 


BOYS DEAR BECKY #8
(W) Garth Ennis (A) Russell Braun (CA) Darick Robertson. With the aid of some old familiar faces, Hughie’s globetrotting efforts to discover the origin of Becky’s diary finally bear fruit- but is he ready to face the shadowy figure behind the conspiracy that almost destroyed him? Old debts are paid and old scores settled, as the last story of The Boys comes to its conclusion.

DOCTOR DOOM #7
(W) Christopher Cantwell (A/CA) Salvador Larroca. Doctor Doom returns to Latveria, out for revenge on those who stole his throne away from him. With the help of his remaining allies and one of the most powerful weapons in the universe, he'll work to expose and destroy the conspirators working against him. But the black hole on the moon is growing critical, and Doom's brilliant mind may be the only one that can stop catastrophe that will wreak havoc throughout the entire solar system. Still, Doom isn't one to just offer a friendly hand... If the people of Earth want his help, he's going to make them beg for it. Rated T+

DOCTOR DOOM #10
(W) Christopher Cantwell (A/CA) Salvador Larroca. 'THE CRACK OF DOOM' CONCLUDES… Following a painful self-inflicted disaster on the Moon, Doctor Doom suddenly finds himself back on Earth…but an Earth he recognizes only from dreams and visions, where a very different Victor Von Doom is the benevolent savior and leader of humanity. As our embittered and embattled Doom finally comes face to face with his peaceful alter ego, he'll be forced to decide: Should he take the lessons of this better world in order to save his own? Rated T+

ETERNALS #1
(W) Kieron Gillen (A/CA) Esad Ribic. NEVER DIE. NEVER WIN. ETERNALS. What's the point of an eternal battle? For millions of years, one hundred Eternals have roamed the Earth, secret protectors of humanity. Without them, we'd be smears between the teeth of the demon-like Deviants. Their war has waged for all time, echoing in our myths and nightmares. But today, Eternals face something new: change. Can they - or anyone on Earth - survive their discovery? From the thought provoking minds of Kieron Gillen (The Wicked + The Divine, Uncanny X-Men, Thor) and Esad Ribi? (Secret Wars, King Thor) comes a new vision of the classic Marvel mythology! Rated T+

KING IN BLACK IRON MAN DOOM #1
(W) Christopher Cantwell (A/CA) Salvador Larroca. Iron Man has risked everything to save Eddie Brock, but now he's left with nothing but guilt. As longtime 'frenemy' Doctor Doom shows up with both counseling words and ulterior motives, they'lll be forced to battle an all-too-familiar specter of the holiday season-albeit one now twisted and controlled by the recent invasion of Earth by the symbiote homeworld. As Iron Man and Doom fight as temporary allies, their unexpected encounter both with each other and a horrifying inversion of yuletide joy may ultimately reveal to them the true meaning of Knull-mas. Rated T+


KING-SIZE CONAN #1
(W) Richard Thomas & Various (A) Steve McNiven & Various (CA) Andrew Robinson. BY CROM, YOU'VE NEVER SEEN A CELEBRATION LIKE THIS - MARKING 50 YEARS OF CONAN THE BARBARIAN IN COMICS! Revelations, surprises and savage action prevail in the all-new KING-SIZE CONAN! In 1970, Roy Thomas brought CONAN THE BARBARIAN, a creation of author Robert E. Howard, to Marvel Comics. With art by the incomparable Barry Windsor-Smith, CONAN THE BARBARIAN #1 introduced the Hyborian Age to a whole new audience, paving the way for decades of comics and Conan's conquest of pop culture. Now get ready to celebrate 50 years of CONAN with an oversize special spanning the breadth of Conan's life and times by the most dazzling array of creative talent ever assembled in one book to tread the jeweled thrones of the Earth! Experience Roy Thomas and Steve McNiven's all-new prelude to that original story from 1970! Thrill to a tale of revenge by Kevin Eastman (co-creator, Teenage Mutant Ninja Turtles), writing and drawing his FIRST Marvel story! Chris Claremont and Roberto de la Torre team up to unveil a turning point in Conan's career as a mercenary! Kurt Busiek and Pete Woods recount an early brush with sorcerous forces that will shape Conan's destiny! Conan and Bêlit sail together again for the first time since the 2019 relaunch, with Jesús Saiz illustrating the Marvel Comics maiden voyage of Steven S. DeKnight (Netflix's DAREDEVIL writer/director/showrunner)! The perfect introduction for new fans, and an essential adventure for die-hards, this is the can't-miss CONAN comic of the decade! Parental Advisory

LEGION OF SUPER-HEROES #12
(W) Brian Michael Bendis (A) Ryan Sook, Wade Von Grawbadger (CA) Ryan Sook. The battle for New Krypton is on! This powerhouse issue features the Legion confronting the greatest challenge of any era! With New Krypton on the verge of destruction at the hands of one of Jon Kent’s deadliest foes, the young hero may have to make the ultimate sacrifice to save his friends, his family, and his heritage—but it could lead to the start of a monumental new chapter in the future of the DC Universe! Long live the Legion!

MARVEL #3 
(W) Alex Ross, More (A) More, Alex Ross (CA) Alex Ross. A quartet of visions of life throughout the Marvel Universe, curated by Alex Ross! Alan Weiss presents a lost tale of Namor the Sub-Mariner! The techno-organic Warlock lives again in a story by Bill Sienkiewicz! Scott Gustafson presents a look into the life of Rocket Raccoon! And the Golden Age Black Widow chooses a mate in a story by Ryan Heshka! All wrapped in an epic ongoing adventure by Alex Ross and Steve Darnall! Rated T

NORSE MYTHOLOGY #4
(W) Neil Gaiman, P. Craig Russell (A) P. Craig Russell & Various (CA) P. Craig Russell. 'Loki rescues the gods from his own foolish wager in 'The Master Builder,' drawn by Piotr Kowalski, and we learn of Loki's most dangerous spawn, who will each play a part in the end of all things, in 'Loki's Children,' drawn by David Rubín (Ether).'

SPACE BASTARDS #1
(W) Joe Aubrey, Eric Peterson (A) Darick Robertson. Acclaimed artist Darick Robertson (The Boys, HAPPY!) joins writers Eric Peterson and Joe Aubrey as they unleash the galaxy's most vicious and depraved...parcel couriers? Poor David S. Proton. A meek, unemployed accountant desperate for money, he joins the Intergalactic Postal Service, paired with Manny Corns, a.k.a. 'The Manicorn,' a sardonic brute who thrives on the competition provided by the IPS. But delivery is mercenary for these intergalactic dispatchers-payment goes solely to whoever fulfills the delivery, making every run a comically violent free-for-all between the most ruthless degenerates in the cosmos. Stand back, Lobo! Make way, Han Solo -- here come the Space Bastards!
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En el primer mes del 2021 tuve la oportunidad de leer algunos cómics realmente buenos: la antología de Marvel y Doctor Doom fueron sorprendentes, el primer número de Space Bastards fue muy divertido y el primero de Eternals fue muy prometedor. Pero mi cómic favorito del mes fue King-Size Conan, una digna celebración de los 50 años del bárbaro en Marvel Comics. Y ahora, sin más preámbulos, aquí están los cómics de enero:

BOYS DEAR BECKY #8
Con la ayuda de algunos viejos rostros familiares, los esfuerzos trotamundos de HUGHIE para descubrir el origen del diario de Becky finalmente dan sus frutos, pero ¿está listo para enfrentarse a la figura sombría detrás de la conspiración que casi lo destruye? Las viejas deudas se pagan y las viejas cuentas se saldan, en esta última historia que llega a su conclusión.


DOCTOR DOOM # 7
El Doctor Doom regresa a Latveria, en busca de venganza contra aquellos que le robaron su trono. Con la ayuda de los aliados que le quedan y una de las armas más poderosas del universo, trabajará para exponer y destruir a los conspiradores que trabajan en su contra. Pero el agujero negro en la luna se está volviendo crítico, y la mente brillante de Doom puede ser la única que podría detener una catástrofe que causará estragos en todo el sistema solar. Aun así, Doom no es de los que sólo ofrecen una mano amiga... Si la gente de la Tierra quiere su ayuda, hará que la pidan. 

DOCTOR DOOM # 10
Después de un doloroso desastre autoinfligido en la Luna, el Doctor Doom de repente se encuentra de regreso en la Tierra... pero una Tierra que reconoce sólo por sueños y visiones, donde un Victor Von Doom muy diferente es el salvador benevolente y líder de la humanidad. Cuando nuestro amargado y asediado Doom finalmente se enfrente a su alter ego pacífico, se verá obligado a decidir: ¿Debería tomar las lecciones de este mundo mejor para salvar el suyo? 

ETERNALS #1
Nunca mueren. Nunca ganan. Son eternos. ¿Qué sentido tiene una batalla eterna? Durante millones de años, cien Eternos han vagado por la Tierra, protectores secretos de la humanidad. Sin ellos, seríamos manchas entre los dientes de los demonios. Su guerra se ha librado para siempre, haciéndose eco de nuestros mitos y pesadillas. Pero hoy, los eternos se enfrentan a algo nuevo: el cambio. ¿Pueden ellos, o cualquiera en la Tierra, sobrevivir a su descubrimiento? ¡Llega una nueva visión de la mitología clásica de Marvel! 

KING IN BLACK IRON MAN DOOM #1
Iron Man ha arriesgado todo para salvar a Eddie, pero ahora se queda sin nada más que culpa. A medida que el viejo 'enemigo' Doctor Doom aparezca con palabras de consejo y motivos ocultos, se verán obligados a luchar contra un espectro demasiado familiar de la temporada navideña, aunque ahora retorcido y controlado por la reciente invasión de la Tierra por parte de los simbiontes. Mientras Iron Man y Doom luchan como aliados temporales, su encuentro inesperado entre ellos y una horrible inversión de la alegría navideña pueden finalmente revelarles el verdadero significado de la navidad. 

KING-SIZE CONAN #1
Roy Thomas trajo CONAN THE BARBARIAN, una creación del autor Robert E. Howard, a Marvel Comics. Con el arte del incomparable Barry Windsor-Smith, CONAN THE BARBARIAN # 1 presentó la Era Hiboria a una audiencia completamente nueva, allanando el camino para décadas de cómics y la conquista de la cultura pop por parte de Conan. ¡Ahora preparaos para celebrar los 50 años de CONAN con un especial de gran tamaño que abarca la vida y los tiempos de Conan con la gama más deslumbrante de talento creativo jamás reunida en un libro para pisar los tronos enjoyados de la Tierra! ¡Experimente el nuevo preludio de Roy Thomas y Steve McNiven de esa historia original de 1970! ¡Emociónate con una historia de venganza de Kevin Eastman escribiendo y dibujando su primera historia de Marvel! ¡Chris Claremont y Roberto de la Torre se unen para revelar un punto de inflexión en la carrera de Conan como mercenario! ¡Kurt Busiek y Pete Woods relatan un roce temprano con fuerzas mágicas que darán forma al destino de Conan! Conan y Bêlit vuelven a navegar juntos por primera vez desde el relanzamiento, con Jesús Saiz ilustrando el viaje inaugural. La introducción perfecta para los nuevos lectores y una aventura esencial para los fanáticos, ¡este es el cómic CONAN imperdible de la década!

LEGION OF SUPER-HEROES #12
¡La batalla por Nuevo Kriptón ha comenzado! ¡Este poderoso número presenta a la Legión enfrentando el mayor desafío de cualquier época! Con Nuevo Kriptón al borde de la destrucción a manos de uno de los enemigos más letales de Jon Kent, el joven héroe quizá deba hacer el máximo sacrificio para salvar a sus amigos, su familia y su herencia, pero ello podría conducir al comienzo de un nuevo capítulo monumental en el futuro del Universo DC! ¡Viva la Legión!

MARVEL #3 
¡Un cuarteto de visiones de la vida en todo el Universo Marvel! Una historia perdida de Namor. ¡El brujo tecno-orgánico vuelve a vivir en una historia! Una mirada a la vida de Rocket Raccoon. ¡Y la Viuda Negra de la Edad de Oro elige a un compañero! ¡Todo envuelto en una aventura épica!

NORSE MYTHOLOGY #4
Loki rescata a los dioses de su propia apuesta tonta; y nos enteramos de los engendros más peligrosos de Loki, cada uno de los cuales jugará un papel en el final de todas las cosas.

SPACE BASTARDS #1
Es la hora de desatar a los mensajeros más viciosos y depravados de la galaxia. El pobre es un contador manso, desempleado y desesperado por dinero, que se une al Servicio Postal Intergaláctico, junto con el MANICORNIO, un bruto sardónico que prospera con la competencia proporcionada por el IPS. Pero la entrega es mercenaria para estos despachadores intergalácticos: el pago va únicamente a quien cumpla, lo que hace que cada carrera sea un combate cómicamente violento entre los degenerados más despiadados del cosmos. ¡Retrocede, Lobo! Abre paso, Han Solo, ¡aquí vienen los bastardos del espacio!

February 2, 2021

Marvel # 1 - Busiek, Ross, Darnall, Rude et al

In 1939, a small publisher by the name of Timely Comics released an anthology titled Marvel Comics. 30 years later, after the arrival of Stan Lee, that company became Marvel Comics forever changing the history of the medium. 80 years have passed since the publication of Marvel Comics #1, and as part of the Marvels anniversary, Kurt Busiek and Alex Ross have decided to pay homage to the title that started it all, so much in fact that the magnificent cover by Ross takes as inspiration that of the 1939 comic. 
Alex Ross

As it was common at the time, comics usually followed the anthological format, featuring several short stories by different creative teams, just like Action Comics or Detective Comics. And certainly, Marvel #1 (May 2020) is true to the essence of yesteryear. In “Overture”, Alex Ross and Steve Darnall write about Nightmare, one of Doctor Strange’s most powerful villains. Alex Ross is also in charge of the interior art, and his pages are absolutely beautiful. In the first page, Nightmare is riding a horse through a landscape that doesn’t seem to belong to this world, and that is only the prelude of an extraordinary double page spread, in which we see dozens of heads, eyes closed, all of them, and on top, Nightmare, going from one panel to the next, connected to the dreaming minds of everyone. And the sequence that takes place in New York is beyond great!
Alex Ross

In “Spider-Man: Make My Day”, Sajan Saini and Frank Espinosa tell a rather amusing story about Peter Parker and Mary Jane, dealing with the increasing costs of the ingredients needed for the web fluid, and the subsequent attack of the Rhino. The coloring is great but the art itself is a bit obscure sometimes, or is excessively trying to be impressionistic when, as well know, in comics there can be nothing better than figurative art.
Alex Ross

“The Boy… and the Brute” is written by Kurt Busiek and illustrated by legendary artist Steve Rude, who adds a certain ‘retro’ style to his designs in this story that takes place in the Avengers’ past. The boy, of course, is Rick Jones, and the brute is the Hulk, two characters that share a unique connection, since one of them was responsible for the other’s transformation into an unstoppable green monster. All in all, a fantastic beginning for this new anthology!
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En 1939, una pequeña editorial llamada Timely Comics publicó una antología titulada Marvel Comics. 30 años después, tras la llegada de Stan Lee, esa empresa se convirtió en Marvel Comics cambiando para siempre la historia del medio. Han pasado 80 años desde la publicación de Marvel Comics # 1, y como parte del aniversario de Marvels, Kurt Busiek y Alex Ross han decidido rendir homenaje al título que lo inició todo, tanto así que la magnífica portada de Ross está inspirada en la del cómic de 1939.
Frank Espinosa

Como era común en ese momento, los cómics solían seguir el formato antológico, presentando varios relatos de diferentes equipos creativos, al igual que Action Comics o Detective Comics. Y ciertamente, Marvel # 1 (mayo de 2020) es fiel a la esencia de antaño. En "Obertura", Alex Ross y Steve Darnall le dan vida a Nightmare, uno de los villanos más poderosos de Doctor Strange. Alex Ross también está a cargo del arte interior, y sus páginas son absolutamente hermosas. En la primera página, Nightmare monta a caballo por un paisaje que no parece pertenecer a este mundo, y eso es sólo el preludio de una extraordinaria doble página, en la que vemos decenas de cabezas, ojos cerrados, todos ellos, y por encima, Nightmare, yendo de una viñeta a otra, conectado a todas las mentes soñadoras. ¡Y la secuencia que tiene lugar en New York es más que genial!
Steve Rude

En "Spider-Man: Haz mi día", Sajan Saini y Frank Espinosa cuentan una historia bastante divertida sobre Peter Parker y Mary Jane, lidiando con los costos crecientes de los ingredientes necesarios para el fluido de la telaraña y el posterior ataque de Rhino. El coloreado es grandioso, pero el arte en sí es un poco oscuro a veces, o intenta excesivamente ser impresionista cuando, como bien sabemos, en los cómics no puede haber nada mejor que el arte figurativo.

"El muchacho... y el bruto" está escrito por Kurt Busiek e ilustrado por el legendario artista Steve Rude, quien agrega un cierto estilo "retro" a sus diseños en esta historia que tiene lugar en el pasado de los Vengadores. El muchacho, por supuesto, es Rick Jones, y el bruto es Hulk, dos personajes que comparten una conexión única, ya que uno de ellos fue el responsable de que el otro se transformara en un imparable monstruo verde. Un fantástico comienzo para esta nueva antología.

February 1, 2021

January Films / películas de enero

I love the first 8 minutes of Wonder Woman 1984 (2020), directed by Patty Jenkins; unfortunately, after that it all goes downhill. I blame Geoff Johns for the disastrously bad script that kills this movie before it has a chance to truly start. In addition to that, there are so many unnecessary changes to characters like Maxwell Lord and Cheetah that it really makes no sense to include them in the story, since the only similarity they share with their comic book counterparts is the names. There are so many plot holes in the movie that I would need an entire page to talk about them so I won’t. I’ll simply say that at least I enjoyed the scenes in which Chris Pine (Star Trek) is amazed to see how different 1984 is compared to 1917. Also even if Pedro Pascal’s acting is exaggerated I still enjoyed his scenes, and Gal Gadot (Wonder Woman) has a couple of good moments too.

I had such high expectations with James Gray’s Ad Astra (2019). I think as a sci-fi movie it works in general, however the script is weak and eventually brings down everything. Gray does a magnificent job in terms of cinematography and in creating a believable atmosphere and portraying a realistic way of traveling in space (and Max Richter’s music is amazing). However most of the story seems unconnected and inconsistent, and it’s very easy to lose interest in what’s going on. The acting by Brad Pitt (Once Upon a Time… In Hollywood) is very solid, but I wish we’d have seen more of Tommy Lee Jones and Donald Sutherland (Fierce People), two fantastic actors who are pretty much squandered in Ad Astra. 


Written and directed by Jim Jarmusch, The Dead Don’t Die (2019) is a sort of parody of the zombie genre but also a peculiar proposal on its own. Bill Murray (Ghost Busters) is the sheriff of a small town, whose most serious cases are neighbors complaining about their chicken being stolen, his deputy officers are Adam Driver (While We’re Young) and Chloë Sevigny. One day their peaceful routine is broken, as the dead start bursting out of their graves in search for fresh human flesh. There are some absolutely hilarious scenes, but there are also moments in which the story seems a bit adrift. The all-star cast includes Steve Buscemi, Caleb Landry Jones (Antiviral), Tilda Swinton (Burn After Reading), Selena Gomez and Austin Butler, and with such constellation of major super stars, one would expect this to be the best production of 2019 but unfortunately some plot elements and even the ending don’t live up to our expectations.

Written and directed by Christopher Nolan, Inception (2010) was one of the best films of 2010 and also an incredibly appealing contemporary classic that has permeated pop culture in many ways. The concept of being able to implant an idea in the subconscious mind is brilliantly explored by the talented British filmmaker; but what kept me at the edge of my seat was the seductive idea that time moves differently in dreams, and this becomes even more complex when we are in a dream within a dream. Leonardo DiCaprio (The Revenant), the protagonist, is a man besieged by the ghosts of his past and overwhelmed by the bad decisions he made regarding Marion Cotillard. Eventually he wants to return to the US so that he can see his children again. To reach that goal he must accept one very dangerous mission that will force him to recruit a new team: Joseph Gordon-Levitt (The Walk), Ellen Page (Into the Forest), Tom Hardy and Ken Watanabe. The whole preparation, the scenes in which we see how they assemble the design and the architecture of the oneiric world they’ll visit is just as fascinating as the journey itself, but also it’s during this process in which we learn how truly vulnerable the protagonist really is. And I think that’s one of the most compelling points of this groundbreaking film, after all, who hasn’t felt betrayed by their own unconscious mind? The all-star cast includes Cillian Murphy (Peacock), Lukas Haas and Michael Caine (Youth). A remarkable film that deserves to be watched as many times as we try to remember our dreams after waking up. 
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Me encantan los primeros 8 minutos de Wonder Woman 1984 (2020), dirigida por Patty Jenkins; desafortunadamente, después de eso, todo va cuesta abajo. Culpo a Geoff Johns por el guión desastrosamente malo que aniquila esta película antes de que tenga la oportunidad de comenzar realmente. Además de eso, hay tantos cambios innecesarios en personajes como Maxwell Lord y Cheetah que realmente no tiene sentido incluirlos en la historia, ya que la única similitud que comparten con sus contrapartes de los cómics son los nombres. Hay tantos agujeros en la trama que necesitaría una página completa para hablar sobre ellos. Simplemente diré que al menos disfruté las escenas en las que Chris Pine (Star Trek) se asombra al ver lo diferente que es 1984 en comparación con 1917. Además, aunque la actuación de Pedro Pascal es exagerada, igual disfruté sus escenas, y Gal Gadot (Wonder Woman) tiene un par de buenos momentos también.

Tenía tantas expectativas con Ad Astra (2019) de James Gray. Creo que como película de ciencia ficción funciona en general, sin embargo, el guión es débil y eventualmente todo se desmorona. Gray hace un trabajo magnífico en términos de cinematografía y al crear una atmósfera creíble y retratar de forma realista el viaje en el espacio (y la música de Max Richter es increíble). Sin embargo, la mayor parte de la historia parece inconexa e inconsistente, y es muy fácil perder interés en lo que está sucediendo. La actuación de Brad Pitt (Once Upon a Time… In Hollywood) es muy sólida, pero me hubiera gustado haber visto más a Tommy Lee Jones y Donald Sutherland (Fierce People), dos actores fantásticos que están bastante desaprovechados en Ad Astra.


Escrita y dirigida por Jim Jarmusch, The Dead Don’t Die (2019) es una especie de parodia del género zombi, pero también una propuesta peculiar en sí misma. Bill Murray (Ghost Busters) es el alguacil de un pequeño pueblo, cuyos casos más graves son los vecinos que se quejan del robo de sus pollos, y los otros policías son Adam Driver (While We’re Young) y Chloë Sevigny. Un día, su pacífica rutina se rompe, cuando los muertos comienzan a salir de sus tumbas en busca de carne humana fresca. Hay algunas escenas absolutamente hilarantes, pero también hay momentos en los que la historia parece extraviarse un poco. El elenco estelar incluye a Steve Buscemi, Caleb Landry Jones (Antiviral), Tilda Swinton (Burn After Reading), Selena Gomez y Austin Butler, y con tal constelación de mega estrellas, uno esperaría que esta sea la mejor producción del 2019, pero desafortunadamente algunos elementos de la trama e incluso el final no están a la altura de nuestras expectativas.

Escrita y dirigida por Christopher Nolan, Inception (2010) fue una de las mejores películas del 2010 y también un clásico contemporáneo increíblemente atractivo que ha permeado la cultura pop de muchas maneras. El talentoso cineasta británico explora brillantemente el concepto de implantar una idea en la mente subconsciente; pero lo que me mantuvo en vilo fue la seductora idea de que el tiempo se mueve de manera diferente en los sueños, y esto se vuelve aún más complejo cuando estamos en un sueño dentro de un sueño. Leonardo DiCaprio (The Revenant), el protagonista, es un hombre asediado por los fantasmas de su pasado y abrumado por las malas decisiones que tomó junto con Marion Cotillard. Finalmente, quiere regresar a los Estados Unidos para poder ver a sus hijos nuevamente. Para alcanzar ese objetivo deberá aceptar una misión muy peligrosa que lo obligará a reclutar un nuevo equipo: Joseph Gordon-Levitt (The Walk), Ellen Page (Into the Forest), Tom Hardy y Ken Watanabe. Toda la preparación, las escenas en las que vemos cómo ensamblan el diseño y la arquitectura del mundo onírico que visitarán es tan fascinante como el viaje en sí, pero también es durante este proceso en el que descubrimos cuán verdaderamente vulnerable es el protagonista. Y creo que ese es uno de los puntos más convincentes de esta innovadora película, después de todo, ¿quién no se ha sentido traicionado por su propia mente inconsciente? El elenco de estrellas incluye a Cillian Murphy (Peacock), Lukas Haas y Michael Caine (Youth). Una película notable que merece ser vista tantas veces como intentemos recordar nuestros sueños después de despertarnos.