Technically these are not April comics, but they were in my last shipment from DCBS which included comics released in the last week of March. Anyway, like I said before, there haven’t been any new comics for the past couple of months so I guess it doesn’t really matter that much if the comics are from March or April. Anyway, let’s start with Legion of Super-Heroes, another fun issue by Bendis and Sook, Fantastic Four: Marvels Snapshots was a really nice surprise, but if I had to choose my favorite comic of the month then that would be Punisher Soviet # 6, Garth Ennis and Jacen Burrows’ last issue of the miniseries is impressive. and now, without further ado, here are April comics as per solicitations:
FANTASTIC FOUR: MARVELS SNAPSHOT #1
(W) Evan Dorkin, More (A) Benjamin Dewey (CA) Alex Ross. Our tour through Marvel history continues, showcasing Marvel's greatest characters from the Golden Age to today, all through the eyes of ordinary people! This time, writers Evan Dorkin & Sarah Dyer (Beasts of Burden, Space Ghost: Coast to Coast, Superman: The Animated Series) and artist Benjamin Dewey (The Autumnlands, Beasts of Burden) tell the tale of the ten-year high-school reunion of the Fantastic Four's own Human Torch. His hometown of Glenville, Long Island is going wild, and we see it all through the eyes of the Torch's ex-girlfriend Dorrie Evans and reporter Marcia Hardesty - the preparations, the Torch's long history in town, the festivities and more. But there's a strange distance between Johnny Storm and his old schoolmates, one Dorrie knows all too well and Marcia is determined to get to the bottom of. Featuring ex-villains, strange souvenirs, a weenie roast on the beach and, of course, the hulking Inhuman hound known as Lockjaw! Don't miss the festivities! Rated T
LEGION OF SUPER-HEROES #5
(W) Brian Michael Bendis (A/CA) Ryan Sook, Travis Moore. DC's far-flung future is happening right now! With the secret of Jon Kent revealed, the Legion of Super-Heroes is united to save New Earth from those who would destroy it. Will Aquaman's lost trident be the key to New Earth's demise? Plus, Mon-El comes clean about his connection to Jon, and Cosmic Boy and Ferro Lad find out they both have a crush on the same Legionnaire.
PUNISHER SOVIET #6
(W) Garth Ennis (A) Jacen Burrows (CA) Paolo Rivera. • The soul-chilling end of PUNISHER: SOVIET is here. Explicit Content
X-MEN/FANTASTIC FOUR #3
(W) Chip Zdarsky (A/CA) Terry Dodson. A nation of mutants' lives is at stake while FRANKLIN RICHARDS makes a momentous decision! Will the FANTASTIC FOUR and X-MEN just stand by and allow it to happen? Rated T+
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Técnicamente, estos no son los cómics de abril, pero estaban en mi último envío de DCBS, que incluía cómics publicados en la última semana de marzo. De todos modos, como dije antes, no ha habido nuevos cómics en los últimos meses, así que supongo que realmente no importa mucho si los cómics son de marzo o abril. De todos modos, comencemos con Legion of Super-Heroes, otro divertido ejemplar de Bendis y Sook, Fantastic Four: Marvels Snapshots fue una sorpresa muy agradable, pero si tuviera que elegir mi cómic favorito del mes, ese sería Punisher Soviet # 6, el último número de la miniserie de Garth Ennis y Jacen Burrows es impresionante. Y ahora, sin más preámbulos, aquí están los cómics de abril:
FANTASTIC FOUR: MARVELS SNAPSHOT #1
¡Nuestro recorrido por la historia de Marvel continúa, mostrando los mejores personajes de Marvel desde la Edad de Oro hasta hoy, todo a través de los ojos de la gente común! La historia de la reunión de 10 años de la escuela secundaria de la Antorcha Humana de los Cuatro Fantásticos. Su ciudad natal en Long Island, está enloqueciendo, y lo vemos a través de los ojos de la ex novia de la Antorcha y de una reportera: los preparativos, la larga historia de la Antorcha en la ciudad, las festividades y más. Pero hay una distancia extraña entre Johnny Storm y sus viejos compañeros de escuela, una que las mujeres conocen muy bien. ¡Ex villanos, recuerdos extraños, un asado en la playa y, por supuesto, el enorme perro inhumano conocido como LOCKJAW! ¡No os perdáis las festividades!
LEGION OF SUPER-HEROES #5
¡El futuro lejano de DC está sucediendo ahora mismo! Con el secreto de Jon Kent revelado, la Legión de Super-Héroes se une para salvar a la Nueva Tierra de aquellos que la destruirían. ¿Será el tridente perdido de Aquaman la clave de la desaparición de la Nueva Tierra? Además, MON-EL aclara su conexión con Jon, y COSMIC BOY y FERRO LAD descubren que ambos están enamorados de la misma Legionaria.
PUNISHER SOVIET #6
El escalofriante final está aquí. Contenido explícito.
X-MEN/FANTASTIC FOUR #3
¡Está en juego una nación de vidas de mutantes mientras Franklin Richards toma una decisión trascendental! ¿Los FANTASTIC FOUR y X-Men se quedarán quietos y permitirán que esto suceda?
May 17, 2020
May 5, 2020
April Films / películas de abril
An entire month of quarantine would drive anyone crazy. Fortunately, last month I was in good company, watching mostly series but also a few movies. On April 23rd director James Gunn suggested everyone to watch Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) from home and that’s what we did. It’s great to see Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Michael Rooker and everyone else reprising their roles from Guardians of the Galaxy. This is a fun and fast-paced sequel, and it’s great to see how the relationship between the characters has progressed. Gunn creates an exciting adventure, with a very ambitious threat that puts the entire galaxy at risk. Even if I still prefer the first one, Vol. 2 is just as entertaining as other Marvel movies, and it has amazing moments (like Stan Lee’s cameo while he talks with Uatu the Watcher), plus the inclusion of stars like Sylvester Stallone and Kurt Russell.
Kill Bill Vol. 1 (2003) and Kill Bill Vol. 2 (2004) are two of the best films Quentin Tarantino has ever directed, and that is saying a lot. Tarantino and Uma Thurman (Pulp Fiction) came up with concept and wrote it together, and the result is a fascinating, intense, exciting and violent story that, at the beginning, seems to be only about revenge but that deep down is about love, and the difficulty of letting go the people we love the most. Professional assassin Uma Thurman decides to quit her dangerous job and settle down with an average guy, but before she can ask herself if she is ready to become a wife and a mother, she is attacked by her former associates and killed by Bill, or almost. She survives, stays in comma for years and finally recovers. In the first volume, we witness the protagonist hunting down members of the Deadly Viper Assassination Squad. Things have changed over the years, and nothing remains the same. There are so many unforgettable scenes, and it would be difficult to find such ambitious fight scenes like the one that takes place between the protagonist and Lucy Liu. Tarantino creates an intense and pulse-pounding adventure that doesn’t slow down even for a second. In the second volume we learn more about the past of the protagonist, her training years and the romantic relationship she had with Bill, her mentor and leader. In Tarantino’s cinematic universe violence always makes sense, and here violence can be even poetic in some of the scenes, which is always a rare accomplishment. There are many memorable scenes here, like the way in which the protagonist escapes from the graveyard, the fight with Daryl Hannah and, above all, the final confrontation with Bill, magnificently played by David Carradine. The last part of the film is like the calm before the storm, and it underlies all the tensions between the characters, for me, one of my favorite moments is the realization that no matter how much harm Bill has inflicted upon the protagonist, she still loves him deep down, even if she has decided to kill him. Both films are masterpieces, and that’s why I have included them in my personal historic 100 films of all times.
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Un mes entero de cuarentena volvería loco a cualquiera. Afortunadamente, el mes pasado estuve en buena compañía, viendo principalmente series pero también algunas películas. El 23 de abril, el director James Gunn sugirió que todos vieran Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) desde casa y eso es lo que hicimos. Fue estupendo ver a Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Michael Rooker y a todos los demás repitiendo sus papeles de Guardians of the Galaxy. Esta es una secuela divertida y de buen ritmo, y es estupendo ver cómo ha progresado la relación entre los personajes. Gunn crea una aventura emocionante, con una amenaza muy ambiciosa que pone en riesgo a toda la galaxia. A pesar de que prefiero el primer volumen, esta continuación es tan entretenida como otras películas de Marvel, y tiene momentos increíbles (como el cameo de Stan Lee mientras habla con Uatu the Watcher), además de la inclusión de estrellas como Sylvester Stallone y Kurt Russell.
Kill Bill Vol. 1 (2003) y Kill Bill Vol. 2 (2004) son dos de las mejores películas que Quentin Tarantino ha dirigido, y eso es decir mucho. Tarantino y Uma Thurman (Pulp Fiction) idearon el concepto y lo escribieron juntos, y el resultado es una historia fascinante, intensa, emocionante y violenta que, al principio, parece ser sólo sobre venganza, pero que en el fondo se trata de amor y la dificultad de dejar ir a las personas que más amamos. La asesina profesional Uma Thurman decide dejar su peligroso trabajo y establecerse con un hombre común y corriente, pero antes de que pueda preguntarse si está lista para convertirse en esposa y madre, es atacada por sus antiguos colegas y Bill la mata, o casi . Ella sobrevive, permanece en coma durante años y finalmente se recupera. En el primer volumen, nosotros vemos a la protagonistas cazando a los miembros del Deadly Viper Assassination Squad. Las cosas han cambiado a lo largo de los años, y nada sigue igual. Hay tantas escenas inolvidables, y sería difícil encontrar escenas de lucha tan ambiciosas como la que tiene lugar entre la protagonista y Lucy Liu. Tarantino crea una aventura intensa y palpitante que no se ralentiza ni por un segundo. En el segundo volumen, aprendemos más sobre el pasado de la protagonista, sus años de entrenamiento y la relación romántica que tuvo con Bill, su mentor y líder. En el universo cinematográfico de Tarantino, la violencia siempre tiene sentido, y aquí la violencia puede ser incluso poética en algunas de las escenas, lo que siempre es un logro excepcional. Aquí hay muchas escenas memorables, como la forma en que la protagonista escapa del cementerio, la pelea con Daryl Hannah y, sobre todo, la confrontación final con Bill, interpretado magníficamente por David Carradine. La última parte de la película es como la calma antes de la tormenta, y subyace a todas las tensiones entre los personajes, para mí, uno de mis momentos favoritos es darnos cuenta de que no importa cuánto daño le haya causado Bill a la protagonista, ella todavía lo ama en el fondo, incluso si ha decidido matarlo. Ambas películas son obras maestras, y por eso las he incluido entre mis 100 películas favoritas de todos los tiempos.
Kill Bill Vol. 1 (2003) and Kill Bill Vol. 2 (2004) are two of the best films Quentin Tarantino has ever directed, and that is saying a lot. Tarantino and Uma Thurman (Pulp Fiction) came up with concept and wrote it together, and the result is a fascinating, intense, exciting and violent story that, at the beginning, seems to be only about revenge but that deep down is about love, and the difficulty of letting go the people we love the most. Professional assassin Uma Thurman decides to quit her dangerous job and settle down with an average guy, but before she can ask herself if she is ready to become a wife and a mother, she is attacked by her former associates and killed by Bill, or almost. She survives, stays in comma for years and finally recovers. In the first volume, we witness the protagonist hunting down members of the Deadly Viper Assassination Squad. Things have changed over the years, and nothing remains the same. There are so many unforgettable scenes, and it would be difficult to find such ambitious fight scenes like the one that takes place between the protagonist and Lucy Liu. Tarantino creates an intense and pulse-pounding adventure that doesn’t slow down even for a second. In the second volume we learn more about the past of the protagonist, her training years and the romantic relationship she had with Bill, her mentor and leader. In Tarantino’s cinematic universe violence always makes sense, and here violence can be even poetic in some of the scenes, which is always a rare accomplishment. There are many memorable scenes here, like the way in which the protagonist escapes from the graveyard, the fight with Daryl Hannah and, above all, the final confrontation with Bill, magnificently played by David Carradine. The last part of the film is like the calm before the storm, and it underlies all the tensions between the characters, for me, one of my favorite moments is the realization that no matter how much harm Bill has inflicted upon the protagonist, she still loves him deep down, even if she has decided to kill him. Both films are masterpieces, and that’s why I have included them in my personal historic 100 films of all times.
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Un mes entero de cuarentena volvería loco a cualquiera. Afortunadamente, el mes pasado estuve en buena compañía, viendo principalmente series pero también algunas películas. El 23 de abril, el director James Gunn sugirió que todos vieran Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) desde casa y eso es lo que hicimos. Fue estupendo ver a Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Michael Rooker y a todos los demás repitiendo sus papeles de Guardians of the Galaxy. Esta es una secuela divertida y de buen ritmo, y es estupendo ver cómo ha progresado la relación entre los personajes. Gunn crea una aventura emocionante, con una amenaza muy ambiciosa que pone en riesgo a toda la galaxia. A pesar de que prefiero el primer volumen, esta continuación es tan entretenida como otras películas de Marvel, y tiene momentos increíbles (como el cameo de Stan Lee mientras habla con Uatu the Watcher), además de la inclusión de estrellas como Sylvester Stallone y Kurt Russell.
Kill Bill Vol. 1 (2003) y Kill Bill Vol. 2 (2004) son dos de las mejores películas que Quentin Tarantino ha dirigido, y eso es decir mucho. Tarantino y Uma Thurman (Pulp Fiction) idearon el concepto y lo escribieron juntos, y el resultado es una historia fascinante, intensa, emocionante y violenta que, al principio, parece ser sólo sobre venganza, pero que en el fondo se trata de amor y la dificultad de dejar ir a las personas que más amamos. La asesina profesional Uma Thurman decide dejar su peligroso trabajo y establecerse con un hombre común y corriente, pero antes de que pueda preguntarse si está lista para convertirse en esposa y madre, es atacada por sus antiguos colegas y Bill la mata, o casi . Ella sobrevive, permanece en coma durante años y finalmente se recupera. En el primer volumen, nosotros vemos a la protagonistas cazando a los miembros del Deadly Viper Assassination Squad. Las cosas han cambiado a lo largo de los años, y nada sigue igual. Hay tantas escenas inolvidables, y sería difícil encontrar escenas de lucha tan ambiciosas como la que tiene lugar entre la protagonista y Lucy Liu. Tarantino crea una aventura intensa y palpitante que no se ralentiza ni por un segundo. En el segundo volumen, aprendemos más sobre el pasado de la protagonista, sus años de entrenamiento y la relación romántica que tuvo con Bill, su mentor y líder. En el universo cinematográfico de Tarantino, la violencia siempre tiene sentido, y aquí la violencia puede ser incluso poética en algunas de las escenas, lo que siempre es un logro excepcional. Aquí hay muchas escenas memorables, como la forma en que la protagonista escapa del cementerio, la pelea con Daryl Hannah y, sobre todo, la confrontación final con Bill, interpretado magníficamente por David Carradine. La última parte de la película es como la calma antes de la tormenta, y subyace a todas las tensiones entre los personajes, para mí, uno de mis momentos favoritos es darnos cuenta de que no importa cuánto daño le haya causado Bill a la protagonista, ella todavía lo ama en el fondo, incluso si ha decidido matarlo. Ambas películas son obras maestras, y por eso las he incluido entre mis 100 películas favoritas de todos los tiempos.
April 29, 2020
Quarantine Comics For You!
Bored during the quarantine? The best you can do is read some of my comics!
If you’re in the mood for more urban stories and psychological thrillers, you should check out Un-American Chronicles! Available on ComiXology for only $0.99
https://www.comixology.com/Un-American-Chronicles-1/digital-comic/95418
And if you’d prefer horror and zombie stories then you absolutely have to read Dawn of the Undead! Available on ComiXology for $1.99
https://www.comixology.com/Dawn-of-the-Undead-1/digital-comic/308622
Of course, if you’re looking for my newest comic, a story about leaving home and trying to enjoy life before tragedy strikes, this one also has a bonus horror story about an insecure actress and an abusive Hollywood producer. Available on ComiXology for $1.99
https://www.comixology.com/Dead-Wrong-1/digital-comic/832312
I hope you enjoy them!
If you’re in the mood for more urban stories and psychological thrillers, you should check out Un-American Chronicles! Available on ComiXology for only $0.99
https://www.comixology.com/Un-American-Chronicles-1/digital-comic/95418
And if you’d prefer horror and zombie stories then you absolutely have to read Dawn of the Undead! Available on ComiXology for $1.99
https://www.comixology.com/Dawn-of-the-Undead-1/digital-comic/308622
Of course, if you’re looking for my newest comic, a story about leaving home and trying to enjoy life before tragedy strikes, this one also has a bonus horror story about an insecure actress and an abusive Hollywood producer. Available on ComiXology for $1.99
https://www.comixology.com/Dead-Wrong-1/digital-comic/832312
I hope you enjoy them!
April 28, 2020
March comic books / cómics de marzo
For the first time in almost a century, there will be no new comic books released, Diamond, the US main comic book distributor has been temporarily shutdown amid the pandemic. Fortunately, DCBS was still able to send March’s comics as well as comics that were scheduled to come out the first week of April. So that means that next month’s post about April comics will probably be the last for a while. I was very satisfied with the first issue of Marvels Snapshots and I’ll try to write a review about it, Marvels X continues to be good, and Ennis continues to amaze me in Punisher Soviet. However, my favorite comic of the month doesn’t come from Marvel but rather from DC, and I’m talking about Strange Adventures # 1, Tom King has done it again, great story and great art by Mitch Gerads and Doc Shaner. And now, without further ado, here are March comics, as per solicitations:
MARVELS X #3
(W) Alex Ross, Jim Krueger (A) Well-Bee (CA) Alex Ross. There's something hunting the last boy on Earth. Something that doesn't want him to be the cure and restoration of humanity. And no matter what Spider-Man or Daredevil or even Doctor Strange do to try to protect him, they can't save him from an entire world of monsters. Alex Ross, Jim Krueger and Well Bee continue this fantastic prequel to the EARTH X Trilogy. Rated T
PUNISHER SOVIET #4
(W) Garth Ennis (A) Jacen Burrows (CA) Paolo Rivera. Valery Stefanovich has put himself on a collision course with The Punisher. The roots of this issue go back to Afghanistan in the 1980s where Valery spent time in the Russian Special Forces and some of the most horrific things you can imagine. Things that CHANGED him. Frank and Valery have so much in common, but that never bodes well, does it? Explicit Content
PUNISHER SOVIET #5
(W) Garth Ennis (A) Jacen Burrows (CA) Paolo Rivera. Frank and Val have fought side-by-side against not only a Russian mob but also against the tide of history and these issues will make you see The Punisher (and possibly the world) differently than you do now. Explicit Content
STRANGE ADVENTURES #1
(W) Tom King (A) Mitch Gerads, Evan Shaner (CA) Mitch Gerads. After winning five Eisner Awards and topping year-end 'best of lists,' the comic book of 2019 was Mister Miracle. The comic book of 2020 will be Strange Adventures. The Mister Miracle team of writer Tom King and artist Mitch Gerads are joined by fan-favorite artist Evan 'Doc' Shaner to bring you an epic tale in the tradition of Watchmen, The Dark Knight Returns, and DC: The New Frontier-a story of blood, war, and love that readers will be talking about for years to come. Adam Strange is the hero of Rann, a man famous throughout the galaxy for his bravery and honor. After leading his adopted home to victory in a great planetary war, Adam and his wife Alanna retire to Earth, where they are greeted by cheers, awards, and parades. But not all is as happy and nice as it seems, as the decisions Adam made during battles on Rann come back to haunt his family and threaten the entire DC Universe. And now a surprise DC hero will have to choose between saving Adam Strange and saving the world. A story like no other, Strange Adventures is an ambitious, thrilling, shocking, and beautiful 12-issue saga that will push Adam Strange to the breaking point-and beyond!
SUB-MARINER: MARVELS SNAPSHOT #1
(W) Alan Brennert, Kurt Busiek (A) Jerry Ordway (CA) Alex Ross.
It begins here - a series of specials that show us Marvel's greatest characters from the Golden Age to today, all through the eyes of ordinary people! Project curator Kurt Busiek (Marvels, Astro City) has brought together an amazing assemblage of talent to bring you a total of eight new and unusual viewpoints on Marvel history and Marvel heroes, two per month for the next four months. To kick it all off, best-selling novelist and Emmy Award-winning TV writer Alan Brennert (L.A. LAW, TWILIGHT ZONE) and superstar artist Jerry Ordway (All-Star Squadron, Crisis on Infinite Earths) to tell a story of Marvel's debut superstar: Prince Namor, the Sub-Mariner. It's 1946, and the boys are back from World War II. But they haven't left the battlefields behind, as reporter Betty Dean discovers when she and Namor reunite for an outing at Palisades Park, only to find themselves under attack. Also featuring the All-Winners Squad. A dramatic, unexpected and revealing tour through the Marvel Universe by a cornucopia of amazing creators. Rated T+
TRUE BELIEVERS: EMPYRE – MAR-VELL #1
Reprinting Avengers (1963) #89 Rated T
TRUE BELIEVERS: EMPYRE – ANELLE #1
Reprinting Fantastic Four (1961) #37 Rated T
X-MEN/FANTASTIC FOUR #2
(W) Chip Zdarsky (A/CA) Terry Dodson. The world has been re-shaped by the X-MEN. But you can't reshape a world without encountering its true master … DOOM.. Rated T+
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Por primera vez en casi un siglo, no habrá nuevos cómics, Diamond, el principal distribuidor de cómics de Estados Unidos, ha cerrado temporalmente a causa de la pandemia. Afortunadamente, DCBS todavía pudo enviarme los cómics de marzo, así como los cómics que estaban programados para salir la primera semana de abril. Eso significa que el post del próximo mes sobre cómics de abril probablemente será el último por un tiempo. Quedé muy satisfecho con el primer número de Marvels Snapshots e intentaré escribir una reseña al respecto, Marvels X sigue estando bien y Ennis continúa asombrándome con Punisher Soviet. Sin embargo, mi cómic favorito del mes no proviene de Marvel, sino de DC, y estoy hablando de Strange Adventures # 1, Tom King lo ha logrado de nuevo, una gran historia y estupendo arte de Mitch Gerads y Doc Shaner. Y ahora, sin más preámbulos, aquí están los cómics de marzo:
MARVELS X #3
Hay algo cazando al último niño de la Tierra. Algo que no quiere que sea la cura y la restauración de la humanidad. Y no importa lo que Spider-Man o DAREDEVIL o incluso el DOCTOR STRANGE hagan para tratar de protegerlo, no pueden salvarlo de todo un mundo de monstruos. Continúa la fantástica precuela de la Trilogía Tierra X.
PUNISHER SOVIET #4
(W) Garth Ennis (A) Jacen Burrows (CA) Paolo Rivera. Val se ha puesto en curso de colisión con el Castigador. Las raíces de este problema se remontan a Afganistán en la década de 1980, donde Val pasó un tiempo en las Fuerzas Especiales rusas y vio algunas de las cosas más horribles que podáis imaginar. Cosas que lo cambiaron. Frank y Val tienen mucho en común, pero eso nunca es un buen augurio, ¿verdad?
PUNISHER SOVIET #5
Frank y Val han luchado codo con codo no solo contra la mafia rusa sino también contra la corriente de la historia y estos problemas te harán ver al Castigador (y posiblemente al mundo) de manera diferente a como lo haces ahora.
STRANGE ADVENTURES #1
Una historia de sangre, guerra y amor de la que hablarán los lectores en los años venideros. Adam Strange es el héroe de Rann, un hombre famoso en toda la galaxia por su valentía y honor. Después de llevar a su hogar adoptivo a la victoria en una gran guerra planetaria, Adam y su esposa Alanna se retiran a la Tierra, donde son recibidos con vítores, premios y desfiles. Pero no todo es tan feliz y agradable como parece, ya que las decisiones que Adam tomó durante las batallas en Rann vuelven para atormentar a su familia y amenazar a todo el Universo DC. Y ahora un héroe sorpresa de DC tendrá que elegir entre salvar a Adam Strange y salvar al mundo. Una historia como ninguna otra, Strange Adventures es una ambiciosa, emocionante, impactante y hermosa saga de 12 ejemplares que empujará a Adam Strange al punto de ruptura, ¡y más allá!
SUB-MARINER: MARVELS SNAPSHOT #1
La historia del debut de la superestrella de Marvel: el Príncipe Namor. Es 1946, y los muchachos están de vuelta de la Segunda Guerra Mundial. Pero no han dejado atrás los campos de batalla, como la reportera Dean descubre cuando ella y Namor se reúnen para una excursión en Palisades Park, solo para encontrarse bajo ataque. Un recorrido dramático, inesperado y revelador a través del Universo Marvel.
TRUE BELIEVERS: EMPYRE – MAR-VELL #1
Reimpresión de Avengers (1963) # 89
TRUE BELIEVERS: EMPYRE – ANELLE #1
Reimpresión de los Fantastic Four (1961) # 37
X-MEN/FANTASTIC FOUR #2
(W) Chip Zdarsky (A / CA) Terry Dodson. El mundo ha sido remodelado por los X-MEN. Pero no se puede remodelar un mundo sin encontrar a su verdadero maestro ... DOOM ... Calificación T +
MARVELS X #3
(W) Alex Ross, Jim Krueger (A) Well-Bee (CA) Alex Ross. There's something hunting the last boy on Earth. Something that doesn't want him to be the cure and restoration of humanity. And no matter what Spider-Man or Daredevil or even Doctor Strange do to try to protect him, they can't save him from an entire world of monsters. Alex Ross, Jim Krueger and Well Bee continue this fantastic prequel to the EARTH X Trilogy. Rated T
PUNISHER SOVIET #4
(W) Garth Ennis (A) Jacen Burrows (CA) Paolo Rivera. Valery Stefanovich has put himself on a collision course with The Punisher. The roots of this issue go back to Afghanistan in the 1980s where Valery spent time in the Russian Special Forces and some of the most horrific things you can imagine. Things that CHANGED him. Frank and Valery have so much in common, but that never bodes well, does it? Explicit Content
PUNISHER SOVIET #5
(W) Garth Ennis (A) Jacen Burrows (CA) Paolo Rivera. Frank and Val have fought side-by-side against not only a Russian mob but also against the tide of history and these issues will make you see The Punisher (and possibly the world) differently than you do now. Explicit Content
STRANGE ADVENTURES #1
(W) Tom King (A) Mitch Gerads, Evan Shaner (CA) Mitch Gerads. After winning five Eisner Awards and topping year-end 'best of lists,' the comic book of 2019 was Mister Miracle. The comic book of 2020 will be Strange Adventures. The Mister Miracle team of writer Tom King and artist Mitch Gerads are joined by fan-favorite artist Evan 'Doc' Shaner to bring you an epic tale in the tradition of Watchmen, The Dark Knight Returns, and DC: The New Frontier-a story of blood, war, and love that readers will be talking about for years to come. Adam Strange is the hero of Rann, a man famous throughout the galaxy for his bravery and honor. After leading his adopted home to victory in a great planetary war, Adam and his wife Alanna retire to Earth, where they are greeted by cheers, awards, and parades. But not all is as happy and nice as it seems, as the decisions Adam made during battles on Rann come back to haunt his family and threaten the entire DC Universe. And now a surprise DC hero will have to choose between saving Adam Strange and saving the world. A story like no other, Strange Adventures is an ambitious, thrilling, shocking, and beautiful 12-issue saga that will push Adam Strange to the breaking point-and beyond!
SUB-MARINER: MARVELS SNAPSHOT #1
(W) Alan Brennert, Kurt Busiek (A) Jerry Ordway (CA) Alex Ross.
It begins here - a series of specials that show us Marvel's greatest characters from the Golden Age to today, all through the eyes of ordinary people! Project curator Kurt Busiek (Marvels, Astro City) has brought together an amazing assemblage of talent to bring you a total of eight new and unusual viewpoints on Marvel history and Marvel heroes, two per month for the next four months. To kick it all off, best-selling novelist and Emmy Award-winning TV writer Alan Brennert (L.A. LAW, TWILIGHT ZONE) and superstar artist Jerry Ordway (All-Star Squadron, Crisis on Infinite Earths) to tell a story of Marvel's debut superstar: Prince Namor, the Sub-Mariner. It's 1946, and the boys are back from World War II. But they haven't left the battlefields behind, as reporter Betty Dean discovers when she and Namor reunite for an outing at Palisades Park, only to find themselves under attack. Also featuring the All-Winners Squad. A dramatic, unexpected and revealing tour through the Marvel Universe by a cornucopia of amazing creators. Rated T+
TRUE BELIEVERS: EMPYRE – MAR-VELL #1
Reprinting Avengers (1963) #89 Rated T
TRUE BELIEVERS: EMPYRE – ANELLE #1
Reprinting Fantastic Four (1961) #37 Rated T
X-MEN/FANTASTIC FOUR #2
(W) Chip Zdarsky (A/CA) Terry Dodson. The world has been re-shaped by the X-MEN. But you can't reshape a world without encountering its true master … DOOM.. Rated T+
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Por primera vez en casi un siglo, no habrá nuevos cómics, Diamond, el principal distribuidor de cómics de Estados Unidos, ha cerrado temporalmente a causa de la pandemia. Afortunadamente, DCBS todavía pudo enviarme los cómics de marzo, así como los cómics que estaban programados para salir la primera semana de abril. Eso significa que el post del próximo mes sobre cómics de abril probablemente será el último por un tiempo. Quedé muy satisfecho con el primer número de Marvels Snapshots e intentaré escribir una reseña al respecto, Marvels X sigue estando bien y Ennis continúa asombrándome con Punisher Soviet. Sin embargo, mi cómic favorito del mes no proviene de Marvel, sino de DC, y estoy hablando de Strange Adventures # 1, Tom King lo ha logrado de nuevo, una gran historia y estupendo arte de Mitch Gerads y Doc Shaner. Y ahora, sin más preámbulos, aquí están los cómics de marzo:
MARVELS X #3
Hay algo cazando al último niño de la Tierra. Algo que no quiere que sea la cura y la restauración de la humanidad. Y no importa lo que Spider-Man o DAREDEVIL o incluso el DOCTOR STRANGE hagan para tratar de protegerlo, no pueden salvarlo de todo un mundo de monstruos. Continúa la fantástica precuela de la Trilogía Tierra X.
PUNISHER SOVIET #4
(W) Garth Ennis (A) Jacen Burrows (CA) Paolo Rivera. Val se ha puesto en curso de colisión con el Castigador. Las raíces de este problema se remontan a Afganistán en la década de 1980, donde Val pasó un tiempo en las Fuerzas Especiales rusas y vio algunas de las cosas más horribles que podáis imaginar. Cosas que lo cambiaron. Frank y Val tienen mucho en común, pero eso nunca es un buen augurio, ¿verdad?
PUNISHER SOVIET #5
Frank y Val han luchado codo con codo no solo contra la mafia rusa sino también contra la corriente de la historia y estos problemas te harán ver al Castigador (y posiblemente al mundo) de manera diferente a como lo haces ahora.
STRANGE ADVENTURES #1
Una historia de sangre, guerra y amor de la que hablarán los lectores en los años venideros. Adam Strange es el héroe de Rann, un hombre famoso en toda la galaxia por su valentía y honor. Después de llevar a su hogar adoptivo a la victoria en una gran guerra planetaria, Adam y su esposa Alanna se retiran a la Tierra, donde son recibidos con vítores, premios y desfiles. Pero no todo es tan feliz y agradable como parece, ya que las decisiones que Adam tomó durante las batallas en Rann vuelven para atormentar a su familia y amenazar a todo el Universo DC. Y ahora un héroe sorpresa de DC tendrá que elegir entre salvar a Adam Strange y salvar al mundo. Una historia como ninguna otra, Strange Adventures es una ambiciosa, emocionante, impactante y hermosa saga de 12 ejemplares que empujará a Adam Strange al punto de ruptura, ¡y más allá!
SUB-MARINER: MARVELS SNAPSHOT #1
La historia del debut de la superestrella de Marvel: el Príncipe Namor. Es 1946, y los muchachos están de vuelta de la Segunda Guerra Mundial. Pero no han dejado atrás los campos de batalla, como la reportera Dean descubre cuando ella y Namor se reúnen para una excursión en Palisades Park, solo para encontrarse bajo ataque. Un recorrido dramático, inesperado y revelador a través del Universo Marvel.
TRUE BELIEVERS: EMPYRE – MAR-VELL #1
Reimpresión de Avengers (1963) # 89
TRUE BELIEVERS: EMPYRE – ANELLE #1
Reimpresión de los Fantastic Four (1961) # 37
X-MEN/FANTASTIC FOUR #2
(W) Chip Zdarsky (A / CA) Terry Dodson. El mundo ha sido remodelado por los X-MEN. Pero no se puede remodelar un mundo sin encontrar a su verdadero maestro ... DOOM ... Calificación T +
April 18, 2020
Lot 13 # 2 & 3 - Steve Niles & Glenn Fabry
8 years ago the first issue of Lot 13 came out from DC Comics. Originally planned to appear within the Wildstorm imprint, it ended up as part of regular DC offerings since Wildstorm had been eliminated from the publisher, much in the same way that a few years later Vertigo would disappear. At the time I reviewed the first issue, promising to do the same with the next ones, however I never got around it until now. So if you’ve been following this blog since 2012 then you’ll particularly enjoy this post.
We all know that Steve Niles loves the horror genre, and he has produced many horror-themed titles in the past. And Lot 13 had started as the quintessential haunted house story. However, in issue # 2 (originally published in January 2013) we are made privy to the terrible past surrounding the infamous lot 13, and the house built upon it. In a shocking scene, we see two drunk men taking turns and raping a woman. Although it is a violent scene, artist Glenn Fabry manages to depict the moment without making it more explicit than it needs to be. As readers we all understand what’s going on, and we also understand that the ghost of this woman will be forever trapped in the house now visited by the protagonists, along with the people executed during the Fairfax trials.
In issue # 2 (published in February 2013), we see the family desperately fighting to save their lives. Against an unending horde of mutilated and disfigured bodies, it looks as if all hope is lost. Fabry not only provides magnificent covers but also extraordinary and beautiful interior pages; his art shines in every sequence, and makes solid the ethereal concept of ghosts; furthermore, the amount of details, the careful design and the unique balance of every page turn this comic into the kind of work that deserves to be appreciated with our full attention.
A miniseries by such a famous creative team should have been successful but perhaps it didn’t reach its audience due to a series of reason. First of all, it’s a miniseries that would’ve fit well in Wildstorm but that seems slightly out of place under the DC Comics label. But the second reason, and perhaps the most important one, is that around the time the miniseries was published, a number of comic book writers openly complained about the use of rape and promised never to include such scenes in their works. This was one of the many situations in which the division between fiction and reality was forgotten. We can read or write a work of fiction about rape and that doesn’t mean that we condone rape.
However, the premise of some writers was that talking or even mentioning sexual abuse in the pages of a comic book would be an insult to victims of rape, however, this attempt of erasure feeds into the trauma, because in order to heal it’s necessary to remember and to accept what has happened, something which is extremely difficult to victims of sexual abuse who as a psychological defense mechanism deny what happened to them.
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Hace 8 años, el primer número de Lot 13 fue publicado por DC Comics. Originalmente iba a aparecer dentro del sello Wildstorm, pero terminó como parte de las ofertas regulares de DC ya que Wildstorm había sido eliminado poco tiempo antes, de la misma manera que unos años más tarde Vertigo desaparecería. En el momento en que revisé el primer número, prometí reseñar los siguientes, sin embargo, recién lo estoy haciendo ahora. Entonces, si habéis estado siguiendo este blog desde el 2012, disfrutaréis especialmente de esta publicación.
Todos sabemos que Steve Niles ama el género de terror, y ha producido muchos títulos de terror en el pasado. Lot 13 había comenzado como la típica historia de la casa encantada. Sin embargo, en el número 2 (publicado originalmente en enero de 2013) estamos al tanto del terrible pasado que rodea el infame lote 13, y la casa construida sobre él. En una escena impactante, vemos a dos hombres borrachos turnándose y violando a una mujer. Aunque es una escena violenta, el artista Glenn Fabry logra representar el momento sin hacerlo más explícito de lo que debe ser. Como lectores, todos entendemos lo que está sucediendo y también entendemos que el fantasma de esta mujer quedará atrapado para siempre en la casa que ahora visitan los protagonistas, junto con las personas ejecutadas durante los juicios de Fairfax.
En el número 3 (publicado en febrero de 2013), vemos a la familia luchando desesperadamente por salvar sus vidas. Contra una horda interminable de cuerpos mutilados y desfigurados, parece que se ha perdido toda esperanza. Fabry no solo ofrece portadas magníficas sino también páginas interiores extraordinarias y hermosas; su arte brilla en cada secuencia y hace sólido el concepto etéreo del fantasma; Además, la cantidad de detalles, el diseño cuidadoso y el equilibrio único de cada página convierten este cómic en el tipo de trabajo que merece ser apreciado con toda nuestra atención.
Una miniserie de un equipo creativo tan famoso debería haber tenido éxito, pero tal vez no llegó a su audiencia debido a una serie de razones. En primer lugar, es una miniserie que encajaría bien en Wildstorm pero que parece un poco fuera de lugar bajo la etiqueta de DC Comics. Pero la segunda razón, y quizás la más importante, es que cuando se publicó la miniserie, varios escritores de cómics se quejaron abiertamente sobre el uso de la violación y prometieron nunca incluir tales escenas en sus obras. Esta fue una de las muchas situaciones en las que se olvidó la división entre ficción y realidad. Podemos leer o escribir una obra de ficción sobre la violación y eso no significa que seamos insensibles.
Sin embargo, la premisa de algunos escritores era que hablar o incluso mencionar el abuso sexual en las páginas de un cómic sería un insulto a las víctimas de una violación, sin embargo, este intento de eliminación alimenta el trauma, porque para sanar es necesario recordar y aceptar lo sucedido, algo extremadamente difícil para las víctimas de abuso sexual que, como mecanismo de defensa psicológico, niegan lo que les sucedió.
We all know that Steve Niles loves the horror genre, and he has produced many horror-themed titles in the past. And Lot 13 had started as the quintessential haunted house story. However, in issue # 2 (originally published in January 2013) we are made privy to the terrible past surrounding the infamous lot 13, and the house built upon it. In a shocking scene, we see two drunk men taking turns and raping a woman. Although it is a violent scene, artist Glenn Fabry manages to depict the moment without making it more explicit than it needs to be. As readers we all understand what’s going on, and we also understand that the ghost of this woman will be forever trapped in the house now visited by the protagonists, along with the people executed during the Fairfax trials.
In issue # 2 (published in February 2013), we see the family desperately fighting to save their lives. Against an unending horde of mutilated and disfigured bodies, it looks as if all hope is lost. Fabry not only provides magnificent covers but also extraordinary and beautiful interior pages; his art shines in every sequence, and makes solid the ethereal concept of ghosts; furthermore, the amount of details, the careful design and the unique balance of every page turn this comic into the kind of work that deserves to be appreciated with our full attention.
A miniseries by such a famous creative team should have been successful but perhaps it didn’t reach its audience due to a series of reason. First of all, it’s a miniseries that would’ve fit well in Wildstorm but that seems slightly out of place under the DC Comics label. But the second reason, and perhaps the most important one, is that around the time the miniseries was published, a number of comic book writers openly complained about the use of rape and promised never to include such scenes in their works. This was one of the many situations in which the division between fiction and reality was forgotten. We can read or write a work of fiction about rape and that doesn’t mean that we condone rape.
However, the premise of some writers was that talking or even mentioning sexual abuse in the pages of a comic book would be an insult to victims of rape, however, this attempt of erasure feeds into the trauma, because in order to heal it’s necessary to remember and to accept what has happened, something which is extremely difficult to victims of sexual abuse who as a psychological defense mechanism deny what happened to them.
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Hace 8 años, el primer número de Lot 13 fue publicado por DC Comics. Originalmente iba a aparecer dentro del sello Wildstorm, pero terminó como parte de las ofertas regulares de DC ya que Wildstorm había sido eliminado poco tiempo antes, de la misma manera que unos años más tarde Vertigo desaparecería. En el momento en que revisé el primer número, prometí reseñar los siguientes, sin embargo, recién lo estoy haciendo ahora. Entonces, si habéis estado siguiendo este blog desde el 2012, disfrutaréis especialmente de esta publicación.
Todos sabemos que Steve Niles ama el género de terror, y ha producido muchos títulos de terror en el pasado. Lot 13 había comenzado como la típica historia de la casa encantada. Sin embargo, en el número 2 (publicado originalmente en enero de 2013) estamos al tanto del terrible pasado que rodea el infame lote 13, y la casa construida sobre él. En una escena impactante, vemos a dos hombres borrachos turnándose y violando a una mujer. Aunque es una escena violenta, el artista Glenn Fabry logra representar el momento sin hacerlo más explícito de lo que debe ser. Como lectores, todos entendemos lo que está sucediendo y también entendemos que el fantasma de esta mujer quedará atrapado para siempre en la casa que ahora visitan los protagonistas, junto con las personas ejecutadas durante los juicios de Fairfax.
En el número 3 (publicado en febrero de 2013), vemos a la familia luchando desesperadamente por salvar sus vidas. Contra una horda interminable de cuerpos mutilados y desfigurados, parece que se ha perdido toda esperanza. Fabry no solo ofrece portadas magníficas sino también páginas interiores extraordinarias y hermosas; su arte brilla en cada secuencia y hace sólido el concepto etéreo del fantasma; Además, la cantidad de detalles, el diseño cuidadoso y el equilibrio único de cada página convierten este cómic en el tipo de trabajo que merece ser apreciado con toda nuestra atención.
Una miniserie de un equipo creativo tan famoso debería haber tenido éxito, pero tal vez no llegó a su audiencia debido a una serie de razones. En primer lugar, es una miniserie que encajaría bien en Wildstorm pero que parece un poco fuera de lugar bajo la etiqueta de DC Comics. Pero la segunda razón, y quizás la más importante, es que cuando se publicó la miniserie, varios escritores de cómics se quejaron abiertamente sobre el uso de la violación y prometieron nunca incluir tales escenas en sus obras. Esta fue una de las muchas situaciones en las que se olvidó la división entre ficción y realidad. Podemos leer o escribir una obra de ficción sobre la violación y eso no significa que seamos insensibles.
Sin embargo, la premisa de algunos escritores era que hablar o incluso mencionar el abuso sexual en las páginas de un cómic sería un insulto a las víctimas de una violación, sin embargo, este intento de eliminación alimenta el trauma, porque para sanar es necesario recordar y aceptar lo sucedido, algo extremadamente difícil para las víctimas de abuso sexual que, como mecanismo de defensa psicológico, niegan lo que les sucedió.
Subscribe to:
Posts (Atom)