November 3, 2018

October Comics / Cómics de octubre

October wasn’t an abundant month for comics, but I really enjoyed re-reading Freakangels. Thor was OK, American Gods was great but Magic Order # 3 was even greater (this the best I’ve read from Millar in a long time, plus Coipel’s art is amazing). And now without further ado, here are October comic as per solicitations:  

AMERICAN GODS: MY AINSEL #7 
(W) Neil Gaiman, P. Craig Russell (A) P. Craig Russell, Scott Hampton (CA) Glenn Fabry, Adam Brown. As Shadow follows Wednesday around the country, he eventually finds himself face to face with Laura, who lays down some difficult truths about the time she was alive and with him. The Hugo, Bram Stoker, Locus, World Fantasy, and Nebula award-winning novel and hit Starz television series by Neil Gaiman is adapted as a comic series!

FREAKANGELS TP VOL 1
(W) Warren Ellis (A/CA) Paul Duffield. Warren Ellis' hugely popular web comic, FREAKANGELS, is here, collected in print for the first time in this gorgeous, full-color trade paperback! The first arc of the ongoing, post-apocalyptic saga is a must-have for fans of the online series, or a perfect starting point for new readers! Twenty-three years ago, twelve strange children were born in England at exactly the same moment. Six years later, the world ended. This is the story of what happened next. So welcome to Whitechapel, some years from now, just barely above ground in a flooded England, where a clan of eleven strange people with purple eyes -- the Freakangels -- have carved out some sort of a life for themselves. A life that starts to show big cracks when a girl called Alice from Manchester turns up with a shotgun and a grievance, having met the lost, prodigal last Freakangel, who had very different ideas about what they should do with themselves and this flooded future England. Because the Freakangels have a big secret: Something very bad is their fault. Ellis' ongoing story of a flooded London is beautifully illustrated in jaw-dropping detail by Paul Duffield, and every page is as much a work of art as it is a compelling and multi-layered story.

MAGIC ORDER #4 
(W) Mark Millar (A/CA) Olivier Coipel. Cordelia and Regan bargain with Madame Albany to preserve what's left of The Magic Order, while she sets out to slaughter their brother Gabriel. Meanwhile The Horologium, a monster let loose from the fourth dimension, is shredding time and destroying human lives.

THOR #6 
(W) Jason Aaron (CA) Esad Ribic. ALL-FATHER THOR FACES HIS DOOM! If you thought Old Man Phoenix was crazy, then wait'll you see what we've done to Marvel's greatest villain. It's the end of the universe - and the return of Doctor Doom. A Doom more powerful than anything that has ever lived. Get ready for the greatest battle the far future has ever seen, as Old King Thor and the Phoenix Wolverine stand together at the end of time against an army of monsters and the final Doom. Rated T+ 
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________

Octubre no fue precisamente abundante en materia comiquera, pero realmente disfruté releyendo Freakangels. Thor estuvo OK. American Gods estuvo estupendo pero Magic Order #3 fue incluso mejor (es lo mejor que he leído de Millar en mucho tiempo y el arte de Coipel es asombroso). Y ahora, sin mayores preámbulos, ahí van los cómics de octubre: 

AMERICAN GODS: MY AINSEL #7 
Mientras Shadow sigue a Miércoles por todo el país, eventualmente se encuentra cara a cara con Laura, quien establece algunas verdades difíciles sobre la época en la que estuvo viva y con él.

FREAKANGELS TP VOL 1
23 años atrás, doce extraños niños nacieron en Inglaterra exactamente en el mismo momento. 6 años después, el mundo terminó. Hoy, 11 extraños de 23 años de edad viven y defienden a Whitechapel, quizás el último asentamiento real en una Londres inundada. Esta es la historia de lo que sucedió después. Así que bienvenidos a Whitechapel, que apenas flota sobre una Inglaterra inundada, allí un clan de once personas extrañas con ojos morados - los ángeles - se han labrado una especie de vida para ellos mismos. Una vida que empieza a mostrar grandes grietas cuando una chica llamada Alicia de Manchester aparece con una escopeta y una queja, habiendo conocido al perdido y pródigo último ángel.

MAGIC ORDER #4 
Cordelia y Regan negocian con Madame Albania para preservar lo que queda de la Orden Mágica, mientras ella se dispone a masacrar a su hermano Gabriel. Mientras tanto, el monstruo liberado de la cuarta dimensión está destrozando el tiempo y destruyendo vidas humanas.

THOR #6 
Si pensabas que Old Man Phoenix estaba loco, entonces esperad a ver qué hemos hecho con el mejor villano de Marvel. Es el fin del universo y el regreso del Doctor Doom. Un Doom más poderoso que cualquier cosa que haya existido. Preparaos para la batalla más grande que jamás se haya visto en el futuro, cuando el viejo rey Thor y el Fénix Wolverine se unen al final de los tiempos contra un ejército de monstruos y el todopoderoso Doom.

November 1, 2018

October Films / Películas de octubre

To celebrate Halloween I decided to watch at least one proper horror movie, although that doesn't mean The Tale won't send shivers down your spine. Jennifer Fox’s The Tale (2018) is a fascinating autobiographical film about a documentarist (wonderfully played by Laura Dern) who is confronted by the unhealed wounds of the past. When she comes across a very revealing short story she wrote when she was 13, she refuses to believe that she was sexually abused by an adult in which she trusted completely, but then as she starts documenting her past and interviewing people that went through the same experience, she understands how deeply was she manipulated, to the point that she thought it was OK to have sex with a man more than twice her age. The Tale is shocking and disturbing in a very real way, not only because it’s based on true facts but also because it carefully delves into the psychology of the abuser as well as the coping mechanisms of the survivors of sexual abuse. 

Based on the Stephen King’s novel and directed by Andy Muschietti, It (2017) is a horror movie that begins with the disappearance of a child at the hands of an evil creature that resembles a clown, played by Bill Skarsgård. A year later, Jaeden Lieberher, the brother of the kid that disappeared, starts feeling the presence of “it”, an undefined but very powerful entity that feeds on children and fear. Soon, the boy and his group of friends (Finn Wolfhard, Sophia Lillis, Jack Dylan Grazer, etc.) are confronted with their deepest fears. This horror movie kept me at the edge of my seat and I must say that I particularly enjoyed the way the sinister history of the town is interwoven with the sad and tragic lives of these kids, that in one way or another, are abused by their parents. 
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________

Para celebrar Halloween vi una película de terror en toda regla, aunque eso no signifique que, a su manera, The Tale no sea igualmente espeluznante. The Tale (2018), de Jennifer Fox, es una película autobiográfica fascinante sobre una documentalista (interpretada maravillosamente por Laura Dern) que se enfrenta a las heridas abiertas del pasado. Cuando ella relee un revelador cuento que escribió cuando tenía 13 años, se niega a creer que fue abusada sexualmente por un adulto en el que confiaba por completo, pero luego comienza a indagar en su pasado y a entrevistar a personas que pasaron por la misma experiencia. Y entiende qué tan profundamente fue manipulada, hasta el punto que pensó que estaba bien tener relaciones sexuales con un adulto más de una década mayor que ella. The Tale es impactante y perturbadora de una manera muy real, no sólo porque se basa en hechos reales sino también porque profundiza en la psicología del abusador y en los mecanismos de defensa de los sobrevivientes del abuso sexual.

Basada en la novela de Stephen King y dirigida por Andy Muschietti, It (2017) es una película de terror que comienza con la desaparición de un niño a manos de una criatura malvada que se parece a un payaso, interpretado por Bill Skarsgård. Un año más tarde, Jaeden Lieberher, el hermano del niño que desapareció, comienza a sentir la presencia de "eso", una entidad indefinida pero muy poderosa que se alimenta de los niños y el miedo. Pronto, el niño y su grupo de amigos (Finn Wolfhard, Sophia Lillis, Jack Dylan Grazer, etc.) se enfrentan a sus miedos más profundos. Esta película de terror nos mantiene en suspenso y debo decir que disfruté especialmente la forma en que la siniestra historia de la ciudad está entretejida con la triste y trágica vida de estos niños, que de una manera u otra, son abusados por sus padres.

October 31, 2018

Halloween Comics !

In addition to wearing a costume and eating candy, you have to read a good horror comic if you want your Halloween celebration to be complete. Here's a list of recommendations:

Dawn of the Undead
https://www.comixology.com/Dawn-of-the-Undead-1/digital-comic/308622



Alan Moore's Providence:

http://artbyarion.blogspot.com/2018/02/providence-vol-2-alan-moore-jacen.html

Diablo House:

http://artbyarion.blogspot.com/2018/09/diablo-house-ted-adams-santiperez.html

The Theater:

http://artbyarion.blogspot.com/2011/11/theater-1-raven-gregory-martin-montiel.html

No Place Like Home:

http://artbyarion.blogspot.com/2012/03/no-place-like-home-1-angelo-tirotto.html

Alan Moore's Swamp Thing (especially "The Anatomy's Lesson"):

http://artbyarion.blogspot.com/2012/08/saga-of-swamp-thing-20-21-alan-moore.html

Enjoy! 
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________

Además del disfraz y las golosinas, la celebración de Halloween no estaría completa sin un buen cómic de terror: ahí va una lista de recomendaciones:

Dawn of the Undead:
https://www.comixology.com/Dawn-of-the-Undead-1/digital-comic/308622

Alan Moore's Providence:

http://artbyarion.blogspot.com/2018/02/providence-vol-2-alan-moore-jacen.html

Diablo House:

http://artbyarion.blogspot.com/2018/09/diablo-house-ted-adams-santiperez.html

The Theater:

http://artbyarion.blogspot.com/2011/11/theater-1-raven-gregory-martin-montiel.html

No Place Like Home:

http://artbyarion.blogspot.com/2012/03/no-place-like-home-1-angelo-tirotto.html

Alan Moore's Swamp Thing (especially "The Anatomy's Lesson"):

http://artbyarion.blogspot.com/2012/08/saga-of-swamp-thing-20-21-alan-moore.html

¡Disfruten!

October 22, 2018

Batman: Prey - Doug Moench & Paul Gulacy

One of the most fascinating aspects of the Batman mythos is the genesis of his crusade against crime. We all know that Thomas and Martha Wayne were murdered in front of an 8-year-old Bruce Wayne, a traumatic event that could never be forgotten or forgiven. But what does it mean, in psychological terms, to survive this kind of tragedy? That is precisely the question that Doug Moench intends to answer in Batman: Prey (published in Legends of the Dark Knight # 11-15, from September 1990 to February 1991).

As seen in Batman: Shaman, the Dark Knight is still establishing himself in Gotham. He has only been seen a few times and still remains in that limbo in which the difference between reality and urban legend is difficult to discern. It’s in this context that Captain James Gordon and psychiatrist Hugo Strange have a heated debate on a TV show. For Gordon, Batman “is actually good for morale. It doesn’t hurt, for some of the men, at least, to know we’re not out there on the street alone”, for Hugo Strange, on the contrary, the Caped Crusader is “obsessed with the night, with darkness. Perhaps obsessed with vengeance”.

Gotham’s mayor asks James Gordon to form a special task force in charge of arresting Batman, and to make things worse, Hugo Strange is appointed as a special consultant. There is an intense and subtle game of power, and thanks to Moench’s remarkable script, every character has a unique voice and a particular strength: Sargeant Max Cort is a fanatic, obsessed with bringing down Batman; Hugo Strange is a deeply disturbed individual whose unhealthy behavior is hidden under the mask of a respectable psychiatrist; Batman is a man who will keep on fighting even if that means he’ll fall in the hands of Cort and Strange; and James Gordon is the voice of reason and temperance, but at the same time is the only man willing to help Batman, even if that might cost him his career in the Gotham City Police Department.

For Batman, James Gordon is the only man who understands why he fights crime as an anonymous vigilante, but at the same time, Strange’s words are so sharp that inflict a deep wound within his psyche. Batman understands how dangerous a renowned psychiatrist like Strange can be: “He’s already turning the public against me… even Gordon is now questioning my motives and methods. And if I lose Gordon… it may all be over”.   

Moench also explores the complicated and often conflictive relationship between Batman and Catwoman, and in Prey, the writer also introduces a new element: Scourge, a third masked vigilante, as tough and as effective as Batman. There is an extraordinary sequence in which Batman has to fight in broad daylight, and he realizes how ineffectual he is out of his element: the night. One of the most haunting moments, however, takes place when Hugo Strange breaks down Bruce Wayne’s emotional barriers, not only mentally but physically. Strange invades Wayne’s manor, overpowers Alfred Pennyworth, and when Batman is weakened and bruised, attacks him mercilessly. In the end, the real battle plays out in Bruce Wayne’s mind, and his resilience is the only thing that (along with Alfred’s help) allows him to deal with his feelings.
Traumatic past / pasado traumático
Every cover and every page of Prey was illustrated by Paul Gulacy, who has always been an impressive artist, and in this 5-issue miniseries, his pencils shine with a unique elegance. Gulacy creates breathtakingly beautiful compositions, balancing light and shadows, with a clarity of line that very few artists are able to achieve. He excels at facial expressions, perspective, and above all, the graceful and delicate movement of his figures. Terry Austin is the extraordinary inker who complements Gulacy’s lines, together, they are the ideal artistic team. 
Wayne Manor / la mansión Wayne
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________

Uno de los aspectos más fascinantes del mito de Batman es la génesis de su cruzada contra el crimen. Todos sabemos que Thomas y Martha Wayne fueron asesinados frente a un Bruce Wayne de 8 años, un evento traumático que nunca podría olvidarse o perdonarse. Pero, ¿qué significa, en términos psicológicos, sobrevivir a este tipo de tragedia? Esa es precisamente la pregunta que Doug Moench intenta responder en Batman: Prey (publicado en Legends of the Dark Knight # 11-15, de setiembre de 1990 a febrero de 1991).
James Gordon
Como se ve eBatman: Shaman, el Caballero Oscuro todavía se está abriendo paso en Gotham. Sólo ha sido visto algunas veces y aún permanece en ese limbo en el que la diferencia entre la realidad y la leyenda urbana es difícil de discernir. Es en este contexto que el capitán James Gordon y el psiquiatra Hugo Strange tienen un acalorado debate en un programa de televisión. Para Gordon, Batman “en realidad es bueno para la moral. No perjudica a nadie, y para algunos de los hombres, al menos, es bueno saber que no estamos ahí en la calle solos”, para Hugo Strange, por el contrario, el hombre murciélago está “obsesionado con la noche, la oscuridad. Tal vez obsesionado con la venganza”.
Hugo Strange
El alcalde de Gotham le pide a James Gordon que forme una fuerza especial a cargo de arrestar a Batman, y para empeorar las cosas, Hugo Strange es nombrado asesor especial. Hay un juego de poder intenso y sutil, y gracias al notable guión de Moench, cada personaje tiene una voz única y una fuerza particular: el sargento Max Cort es un fanático, obsesionado con derrotar a Batman; Hugo Strange es un individuo profundamente perturbado cuyo comportamiento enfermizo se oculta bajo la fachada de un psiquiatra respetable; Batman es un hombre que seguirá luchando incluso si eso significa que caerá en manos de Cort y Strange; y James Gordon es la voz de la razón y la templanza, pero al mismo tiempo es el único dispuesto a ayudar a Batman, incluso si eso le puede costar su carrera en el Departamento de Policía de Gotham City.
Scourge
Para Batman, James Gordon es el único hombre que entiende por qué él lucha contra el crimen como un vigilante anónimo, pero al mismo tiempo, las palabras de Strange son tan agudas que infligen una herida profunda en su psique. Batman comprende cuán peligroso puede ser un psiquiatra de renombre como Strange: “Ya está volviendo al público en mi contra ... incluso Gordon está cuestionando mis motivos y mis métodos. Y si pierdo a Gordon ... todo llegará a su fin”.
Catwoman
Moench también explora la relación complicada y a menudo conflictiva entre Batman y Catwoman, y en Prey, el escritor también presenta un nuevo elemento: Scourge, un tercer vigilante enmascarado, tan duro y tan efectivo como Batman. Hay una extraordinaria secuencia en la que Batman debe combatir a plena luz del día y descubre lo ineficaz que puede ser al no estar amparado por su elemento: la noche. Sin embargo, uno de los momentos más inquietantes ocurre cuando Hugo Strange rompe las barreras emocionales de Bruce Wayne, no sólo mental sino físicamente. Strange invade la mansión Wayne, somete a Alfred Pennyworth, y cuando Batman está debilitado y malherido, lo ataca sin piedad. Al final, la verdadera batalla se desarrolla en la mente de Bruce Wayne, y su capacidad de recuperación es lo único que (junto con la ayuda de Alfred) le permite lidiar con sus sentimientos.
The mansion is under siege / la mansión está bajo asedio
Cada portada y cada página de Prey fue ilustrada por Paul Gulacy, quien siempre ha sido un artista impresionante, y en esta miniserie de 5 números, sus lápices brillan con una elegancia única. Gulacy crea composiciones de una belleza impresionante, equilibrando la luz y las sombras, con una claridad de línea que muy pocos artistas podrían lograr. Gulacy destaca por las expresiones faciales, la perspectiva y, sobre todo, el movimiento elegante y delicado de sus figuras. Terry Austin es el extraordinario entintador que complementa las líneas de Gulacy, juntos, son el equipo artístico ideal.

October 16, 2018

September comics / Cómics de setiembre

I celebrated my first month here in California by reading a fine selection of comic books! I really enjoyed the first issue of Border Town; Thor and Marvel Two-in-One were pretty good. American Gods and LOEG Tempest were great! And the absolute edition of The Killing Joke is really impressive. However, if I had to choose, my favorite comic of the month would be Batman: Damned # 1, which has quickly become the most DC controversial comic due to some nude scenes involving the Dark Knight (DC decided to censor all future editions and remove every trace of nudity). And without further ado, here are September comics, as per solicitations. 

ABSOLUTE BATMAN THE KILLING JOKE HC 

(A) Alan Moore, Brian Bolland (CA) Brian Bolland. One of the most popular graphic novels of all time, this twisted tale of insanity and perseverance is presented as an Absolute Edition for the first time. Looking to prove that any man can be pushed past his breaking point to madness, the Joker attempts to drive Commissioner Gordon insane. Refusing to give up, Gordon struggles to maintain his sanity with the help of Batman in a desperate effort to best the madman. This edition collects BATMAN: THE KILLING JOKE with Bolland's reimagined colors and the original edition's colors, a story from BATMAN BLACK AND WHITE and Joker artwork from Bolland's long career with DC, including never-before-published artwork.

AMERICAN GODS: MY AINSEL #6 

(W) Neil Gaiman, P. Craig Russell (A) P. Craig Russell, Scott Hampton (CA) Glenn Fabry, Adam Brown. 

BATMAN DAMNED #1

(W) Brian Azzarello, (A) Lee Bermejo. The Joker is dead. There is no doubt about that. But whether Batman finally snapped his scrawny neck or some other sinister force in Gotham City did the deed is still a mystery. Problem is, Batman can't remember… and the more he digs into this labyrinthine case, the more his mind starts to doubt everything he's uncovering. So who better to set him straight than… John Constantine? Problem with that is as much as John loves a good mystery, he loves messing with people's heads even more. So with John's 'help,' the pair will delve into the sordid underbelly of Gotham as they race toward the mind-blowing truth of who murdered The Joker. BATMAN: DAMNED is a bimonthly super-natural horror story told by two of comics' greatest modern creators-a visceral thrill-ride that proudly puts the 'black' in BLACK LABEL.

BORDER TOWN #1

(W) Eric M. Esquivel, (A) Ramon Villalobos. When a crack in the border between worlds releases an army of monsters from Mexican folklore, the residents of Devil's Fork, AZ, blame the ensuing weirdness-the shared nightmares, the otherworldly radio transmissions, the mysterious goat mutilations-on 'God-dang illegals.' With racial tensions supernaturally charged, it's up to new kid in town Frank Dominguez and a motley crew of high school misfits to discover what's really going on in this town torn between worlds.

LOEG TEMPEST #2 

(W) Alan Moore (A/CA) Kevin O'Neill. Opening with a 1919 deathmatch between two American superhumans in the ruins of Utopia, the second issue of Alan Moore and Kevin O'Neill's final volume of the beloved comic series takes its readers on a breath-taking ride over a waterfall of storytelling styles, from a startling 21st century Lincoln Island and its current incarnation of the legendary Captain Nemo, through a New York coping with an ageing costume-hero population, to a London where a drastic escalation is commenced by the rejuvenated sociopath controlling MI5. All this, and a further reprinted adventure of 1960s super-team The Seven Stars awaits in issue two of The League of Extraordinary Gentlemen Volume IV: The Tempest.

MARVEL-TWO-IN-ONE #9 

(W) Chip Zdarsky (A) Ramon K. Perez (CA) Alan Davis. RETURN OF THE FANTASTIC FOUR THE FANTASTIC FOUR are BACK! • But there's something quite off about them… • Ben and Johnny, powerless and stranded, are in the fight of their lives as NEXT OF KIN continues! Rated T

THOR #5 

(W) Jason Aaron (CA) Michael Del Mundo. GET READY FOR KING THOR AND THE PHOENIX, BUB! In the far future, All-Father Thor reignited the Earth and sparked new life in the universe. But now, something is wiping out other worlds - and Midgard won't be far behind. Luckily, Thor isn't the only god left. But is the Phoenix-possessed Wolverine a friend or foe? Rated T+ Cover price $3.99.
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________

Celebré mi primer mes en California leyendo una magnífica selección de cómics. Realmente disfruté con el primer número de Border Town; Thor y Marvel Two-in-One siguen estando bien. American Gods y LOEG Tempest son grandiosos. Y la absolute edition de The Killing Joke es realmente impresionante. Sin embargo, si tuviera que elegir, mi cómic favorito del mes sería Batman: Damned # 1, que se ha convertido rápidamente en el cómic más controversial de DC a causa de algunas escenas de desnudos del Caballero Oscuro (DC decidió censurar las futuras ediciones y eliminar todo rastro de desnudez). Y sin más preámbulos ahí van los cómics de setiembre.


ABSOLUTE BATMAN THE KILLING JOKE HC

Una de las novelas gráficas más populares de todos los tiempos, esta retorcida historia de locura y perseverancia se presenta por primera vez como una Edición Absoluta. Buscando probar que cualquier hombre puede ser empujado más allá de su punto de quiebre a la locura, el Joker intenta volver loco al comisionado Gordon. Negándose a darse por vencido, Gordon lucha por mantener su cordura con la ayuda de Batman en un esfuerzo desesperado por superar al loco. Esta edición recoge BATMAN: THE KILLING JOKE con los colores reinventados de Bolland y los colores de la edición original, una historia de BATMAN BLACK AND WHITE y obras de arte de Joker de la larga carrera de Bolland con DC, incluyendo obras de arte nunca antes publicadas.

AMERICAN GODS: MY AINSEL #6 

Neil Gaiman, P. Craig Russell y Scott Hampton.

BATMAN DAMNED #1

El Joker está muerto. No hay ninguna duda. Pero si fue porque Batman finalmente rompió su escuálido cuello o lo hizo alguna otra fuerza siniestra en Ciudad Gótica, el hecho aún es un misterio. El problema es que Batman no puede recordar... y cuanto más profundiza en este caso laberíntico, su mente comienza a dudar al ver todo lo que descubre. Entonces, ¿quién mejor para guiarlo que... John Constantine? El problema es que a John le encanta un buen misterio, pero le encanta aún más jugar con la cabeza de la gente. Entonces, con la "ayuda" de John, el dúo se adentrará en el sórdido inframundo de Gotham mientras se acercan hacia la verdad. ?quién asesinó al Joker? Esta es una historia bimestral de terror sobrenatural contada por dos de los creadores modernos más grandes de los comics.

BORDER TOWN #1

Cuando una grieta en la frontera entre mundos libera un ejército de monstruos del folclore mexicano, los residentes del Trinche del diablo, en Arizona, culpan a los malditos inmigrantes ilegales por la rareza resultante, las pesadillas compartidas, las transmisiones de radio de otro mundo, las misteriosas mutilaciones de cabras. Con las tensiones raciales cargadas de forma sobrenatural, depende del chico nuevo en la ciudad, Frank Domínguez y un variopinto grupo de inadaptados de la escuela secundaria, descubrir lo que realmente está pasando en esta ciudad dividida entre mundos.

LOEG TEMPEST #2 

Un combate a muerte en 1919 entre dos súper-humanos estadounidenses en las ruinas de Utopía dará inicio a un viaje impresionante por un torbellino de estilos de narración, desde una sorprendente Isla de Lincoln del siglo XXI y la encarnación actual del legendario Capitán Nemo, a través de una New York aquejada por una envejecida población de héroes enmascarados, hasta un Londres donde el sociópata rejuvenecido que controla el MI5 comienza una drástica ofensiva. Todo esto, y más: una aventura del súper equipo en los 60s, las Siete Estrellas.

MARVEL-TWO-IN-ONE #9 

¡Los Cuatro Fantásticos volvieron! Pero hay algo bastante extraño en ellos...  ¡Ben y Johnny, sin poderes y desamparados, deben luchar por sus vidas!

THOR #5 

En un futuro lejano, Thor reenciende la Tierra y crea la chispa para la nueva vida en el universo. Pero ahora algo está exterminando otros mundos, y la Tierra está en riesgo. Por fortuna, Thor no es el único dios que queda. Pero ¿un WOLVERINE poseído por PHOENIX será un aliado o un contrincante?