February 10, 2020

January Comics / cómics de enero

Only 4 comics in January? Well, all I can say is that there will be more next time. Bendis continues to do a good job with the Legion of Super-Heroes, The Dollhouse Family is extraordinary, and this issue of Punisher Soviet is my favorite of the Ennis miniseries. But if I had to choose the best comic of the month then it would be Marvels X # 1, Alex Ross and Jim Krueger have done it again! And now, without further ado, here are January comics as per solicitations:

DOLLHOUSE #3
(W) Mike Carey (A) Peter Gross, Vince Locke (CA) Jay Anacleto. Childhood ends. Children grow up. And young Alice is now a mother herself, raising her daughter alone in 1990s London. But the Dollhouse has never forgotten the promise that she made. The Dollhouse knows where she's gone. And so does Jenny, the ghost of the girl who died in her orphanage...

LEGION OF SUPER-HEROES #3
(W) Brian Michael Bendis (A) Ryan Sook, Travis Moore (CA) Ryan Sook. You knew there was no way Jon Kent was going to leave his best friend behind! Welcome to the future, Damian Wayne! (This is such a terrible idea!) Also, meet the new Legionnaires as they head to a secret undercover mission on the first man-made planet: Planet Gotham. Every page of this new DC epic plants seeds and ideas that will blast out across the DC Universe for months to come! All this, and Monster Boy is on the loose!

MARVELS X #1
(W) Alex Ross, Jim Krueger (A) Well-Bee (CA). David has a problem. He lives in a world of monsters that would love to devour him. He's the last boy on Earth. The last human being on Earth. And these creatures that see him only as prey, they're his former neighbors. He has one hope: to get to New York. To get to where Captain America and the rest of the heroes are. Alex Ross and Jim Krueger combine their abilities with artist Well-Bee to tell a very uncanny prequel to the legendary EARTH X trilogy.

PUNISHER SOVIET #3
(W) Garth Ennis (A) Jacen Burrows (CA) Paolo Rivera. There will be blood on the streets.
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________

¿Sólo 4 cómics en enero? Bueno, lo único que puedo decir es que habrá más la próxima vez. Bendis continúa haciendo un buen trabajo con Legion of Super-Heroes, The Dollhouse Family es extraordinaria, y este número de Punisher Soviet es mi favorito de la miniserie de Ennis. Pero si tuviera que elegir el mejor cómic del mes entonces sería Marvels X # 1, Alex Ross y Jim Krueger lo lograron de nuevo. Y ahora, sin mayores preámbulos, ahí van los cómics de enero:

DOLLHOUSE # 3
La infancia termina. Los niños crecen. Y la joven Alice ahora es madre, criando a su hija sola en la década de los 90 en Londres. Pero Dollhouse nunca ha olvidado la promesa que hizo. La casa de muñecas sabe a dónde se fue. Y también Jenny, el fantasma de la niña que murió en su orfanato ...

LEGION OF SUPER-HEROES #3
¡Sabías que no había forma de que Jon Kent dejara atrás a su mejor amigo! ¡Bienvenido al futuro, Damian Wayne! (¡Es una idea tan terrible!) Además, conoce a los nuevos Legionarios mientras se dirigen a una misión secreta encubierta en el primer planeta creado por el hombre: el planeta Gotham. ¡Cada página de esta nueva epopeya de DC planta semillas e ideas que explotarán en todo el Universo DC en los próximos meses! ¡Todo esto y Monster Boy anda suelto!

MARVELS X #1
David tiene un problema. Vive en un mundo de monstruos a los que les encantaría devorarlo. Es el último niño en la Tierra. El último ser humano en la Tierra. Y estas criaturas que lo ven solo como una presa, son sus antiguos vecinos. Tiene una esperanza: llegar a Nueva York. Para llegar a donde están el Capitán América y el resto de los héroes. Alex Ross y Jim Krueger combinan sus habilidades con el artista Well-Bee para contar una precuela muy extraña a la legendaria trilogía EARTH X.

PUNISHER SOVIET #3
Habrá sangre en las calles.

February 7, 2020

January Films / películas de enero

In January I had the chance to watch a couple of extraordinary films that I had been looking for a long time. Flashbacks of a Fool (2008), written and directed by Baillie Walsh, is a remarkable film that surely made a lot of people uncomfortable, as it undermines the general belief that money and success are everything life. The protagonist, Daniel Craig (Spectre), is a Hollywood actor who has lost his passion for acting and spends every day having sex with expensive prostitutes and taking all sorts of drugs, until he finds out his childhood friend has passed away. Faithful to the title, we see a series of flashbacks in which the protagonist remembers his life as a teenager, magnificently played by Harry Eden (famous for his role as a gay boy in Nightswimming); the boy frequently masturbates with his best friend, Max Deacon, until one of his neighbors, a married woman, becomes interested in him. What follows is a torrid affair in which sex between an adult woman and an underage male teenager is the least of their transgressions. Such situation, of course, is prone to tragedy. This film is quite introspective but also full of moments of intense emotions. The ending, especially, is quite moving.  

Based on Tim Sandlin's novel and directed by Tamra Davis, Skipped Parts (2000) is a fascinating coming of age story set in the 60s. The protagonist is a 14-year old kid, Bug Hall (The O.C.), who happens to be deeply in love with the school’s prettiest girl Mischa Barton (The O.C.), who is dating football quarterback Brad Renfro (Apt Pupil). When the boy starts having wet dreams involving Drew Barrymore (Going the Distance), his mother, Jennifer Jason Leigh (The Hateful Eight), explains to him that such dreams are normal, although her unusual behavior (touching and actually trying her son’s semen) proves that she is not a conventional mother. The boy becomes obsessed with sex, with all those skipped parts that his favorite writers seem to constantly omit, and finally, when he gets a chance to have sex he jumps right into it, unaware of the possible consequences. Skipped Parts is a daring and touching film, that explores difficult and controversial issues, while building in the process a unique and quite endearing group of characters that often feel marginalized and discriminated. I really enjoyed the director’s proposal.

Simon Schultz von Dratzig writes and directs Frank (2013), a German short film about a gay couple that, in addition to struggling with age differences, must also come to terms with the fact that one of them will be going to jail in a matter of hours. The young one (Max Schaufuss) tries to prepare a special goodbye for the old one (Robert Zimmermann), but the anxiety and the fear of being imprisoned will ruin what remains of their relationship. Strong, audacious and thought-provoking, Frank is the kind of independent production I value the most.

Matthew Allen’s Sunday Morning (2017) is a story about two high school boys, Tristan McIntyre and Ethan Haslam, who live in a very conservative small town; homosexuality is not OK, and their group of friends constantly make fun of gay people and it is in this scenario that the two kids start a relationship that will never be approved by the people around them. But what seems at first a very romantic story turns out to be a nightmare for the protagonist, who is raped by the other boy, and who is also manipulated to keep the rape as a secret. Allen certainly knows how to tell a story and how to create very dramatic moments, but I still feel as if the ending is way too optimistic keeping in mind all the horrible experiences the protagonist goes through. 
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________

En enero tuve la oportunidad de ver un par de películas extraordinarias que había estado buscando durante mucho tiempo. Flashbacks of a Fool (2008), escrita y dirigida por Baillie Walsh, es un film notable que seguramente incomodó a mucha gente, ya que socava la creencia general de que el dinero y el éxito son todo en la vida. El protagonista, Daniel Craig (Spectre), es un actor de Hollywood que ha perdido su pasión por la actuación y se pasa todos los días follando con prostitutas caras y consumiendo todo tipo de drogas, hasta que descubre que su amigo de la infancia ha fallecido. Fiel al título, vemos una serie de flashbacks en los que el protagonista recuerda su vida de adolescente, interpretado magníficamente por Harry Eden (famoso por su rol como un chico gay en Nightswimming), el muchacho se masturba con frecuencia con su mejor amigo, Max Deacon, hasta que una de sus vecinas, una mujer casada , se interesa por él. Lo que sigue es un romance tórrido en el que el sexo entre una mujer adulta y un adolescente menor de edad es la menor de las trasgresiones. Tal situación, por supuesto, es propensa a la tragedia. Esta película es bastante introspectiva pero también cargada de momentos de emociones intensas. El final, especialmente, es bastante conmovedor.

Basada en la novela de Tim Sandlin y dirigida por Tamra Davis, Skipped Parts (2000) es una fascinante historia sobre los avatares de la adolescencia ambientada en los 60s. El protagonista es un chaval de 14 años, Bug Hall (The O.C.), que está profundamente enamorado de la chica más bonita de la escuela, Mischa Barton (The O.C.), que está saliendo con el campeón de fútbol americano Brad Renfro (Apt Pupil). Cuando el jovencito empieza a tener sueños húmedos que involucran a Drew Barrymore (Going the Distance), su madre, Jennifer Jason Leigh (The Hateful Eight), le explica que tales sueños son normales, aunque su comportamiento inusual (tocar y probar el semen de su hijo) demuestra que ella no es una madre convencional. El chico se obsesiona con el sexo, con todas esas partes censuradas que sus escritores favoritos parecen omitir constantemente, y finalmente, cuando tiene la oportunidad de tener relaciones sexuales, se excita al máximo, sin darse cuenta de las posibles consecuencias. Skipped Parts es una película atrevida y conmovedora, que explora temas difíciles y controversiales, a la vez que crea en el proceso un grupo único y bastante entrañable de personajes que a menudo se sienten marginados y discriminados. Realmente disfruté con la propuesta del director.

Simon Schultz von Dratzig escribe y dirige Frank (2013), un cortometraje alemán sobre una pareja gay que, además de luchar con las diferencias de edad, también debe aceptar el hecho de que uno de ellos irá a la cárcel en cuestión de horas. El más joven (Max Schaufuss) intenta preparar un adiós especial para el mayor (Robert Zimmermann), pero la ansiedad y el miedo a ser encarcelado arruinarán lo que queda de la relación. Fuerte, audaz y estimulante, Frank es el tipo de producción independiente que más valoro.

Sunday Morning (2017), de Matthew Allen, es una historia sobre dos chicos de secundaria, Tristan McIntyre y Ethan Haslam, que viven en un pueblito muy conservador; la homosexualidad no está aceptada, y su grupo de amigos se burla constantemente de los gays, y es en este escenario que los dos muchachos comienzan una relación que nunca será aprobada por las personas que los rodean. Pero lo que parece ser al inicio un historia muy romántica resulta ser una pesadilla para el protagonista, que es violado por el otro chico y que también es manipulado para mantener la violación en secreto. Allen ciertamente sabe cómo narrar una historia y cómo crear momentos muy dramáticos, pero de todos modos siento que el final es demasiado optimista teniendo en cuenta todas las horribles experiencias que atraviesa el protagonista.  

January 16, 2020

Dead Wrong #1

Hi everyone! Just like I announced a few days ago, my new comic book Dead Wrong is now available on Comixology, you can check it out here:

https://www.comixology.com/Dead-Wrong-1/digital-comic/832312 

This is a very special project for me since it took me a long time to complete it but also because it takes place in two of my favorite cities: Lima (Perú) and Milwaukee (Wisconsin). I'm really glad to finally see it published and now it's your turn to read it! 



________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________

¡Hola a todos! Tal como anuncié hace unos días, mi nuevo cómic Dead Wrong está ahora disponible en Comixology, y lo pueden encontrar aquí:

https://www.comixology.com/Dead-Wrong-1/digital-comic/832312 


Este es un proyecto muy especial para mí, que me tomó mucho tiempo completar y que además está ambientado en dos de mis ciudades favoritas: Lima (Perú) y Milwaukee (Wisconsin). ¡Me alegra mucho ver que finalmente está publicado y ahora les toca a ustedes leerlo! 

January 14, 2020

Conan the Barbarian: Exodus - Esad Ribic

Exactly a year ago, I read the first issue of the new Conan the Barbarian series edited by Marvel. It certainly was a return to greatness, after a not so stellar run in the hands of a different publisher. One of the main reasons I decided to buy all Conan issues was the cover art. Esad Ribić illustrated all 12 Conan covers last year, and each one of them is spectacular.

Ribić is a Croatian artist who started working for Marvel Comics in 2000, exceling as a cover artist in popular titles such as Wolverine, in which he got away with portraying a naked Nightcrawler in the cover of the 6th issue. In any case, “heir to masters like Frank Frazetta and Alex Ross, Ribić combines photorealism with impressionism, and the result is a premium selection of beautiful and unforgettable covers”. And in addition of being one of the best cover artists in the industry, Ribić is also an incredibly talented penciler, inker and colorist. 

Ribić is the reason why I started reading Thor: God of Thunder, and he’s the reason why I picked up the new Conan the Barbarian series, and when I saw he’d be in charge of a very special one-shot, I immediately knew I had to get it. “15 winters in Cimmeria have toughened the young Conan, but his greatest challenge lies ahead. Braving the elements, without food, without shelter, without weapons, Conan must learn to survive even as nature itself conspires to stop him. The snow freezes his bones. The wolves smell his blood. But if he can reach civilization, will his wounds heal…or will his troubles just begin?”. That is the beginning of a story written, penciled, inked and colored by the Croatian artist, and the result is absolutely impressive. 

I had no idea Ribić was such a wonderful writer, and he does what is most difficult for a writer: tell a silent story. Based on my own experience, when it comes to writing comics, there are basically 3 levels of difficulty, in the first level, the easy one, a writer uses everything at his disposal, thought balloons, captions, large exposition dialogues to explain what’s going on, etc. No good writer stays on that first level. In the second level, the intermediate one, a writer focuses on storytelling and replaces captions and thought balloons with panels that will convey that information visually. In the third level, the difficult one, a writer eliminates all text. If one can tell a story without words, then one is truly a master of the comic book medium, and that is precisely what Ribić proves in the pages of Exodus.

In this “man versus nature” setting, I can only think of masters like the Italians Berardi & Milazzo who were able to tell a moving and shocking story in 20 silent pages. Again, it isn’t an easy task to tell an entire story without a single word being pronounced by your protagonist. But Ribić doesn’t need sentences or dialogues, because one of his images is worth at least a thousand words. From the extraordinary cover in which Conan stabs a wolf with an improvised weapon, to the stunning inner art in which Conan must run from the other wolves in the pack, everything that we need to see to understand what’s going on is there, and the silence creates an even greater dramatic tension than anything else. Ribić also makes us realize how desperate Conan is, and how starvation forces him to the most reckless decisions. The absolute beauty of Ribić’s lines, his harmonic designs and his delicate chromatic balance turn each page into a unique work of art. 
________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________

Hace exactamente un año, leí el primer número de la nueva serie de Conan the Barbarian editada por Marvel. Ciertamente fue un regreso a la grandeza, después de una etapa no muy estelar que digamos en manos de una editorial diferente. Una de las principales razones por las que decidí comprar todos los números de Conan fue la portada. Esad Ribić ilustró las 12 portadas de Conan el año pasado, y cada una de ellas es espectacular.

Ribić es un artista croata que comenzó a trabajar para Marvel Comics en el 2000, sobresaliendo como portadista en títulos tan populares como Wolverine, en el que se salió con la suya al retratar a un Nightcrawler desnudo en la portada del sexto número. En cualquier caso, “heredero de maestros como Frank Frazetta y Alex Ross, Ribić combina el fotorrealismo con el impresionismo, y el resultado es una excelente selección de portadas hermosas e inolvidables”. Y además de ser uno de los mejores portadistas de la industria, Ribić también es un dibujante, entintador y colorista increíblemente talentoso.

Ribić es la razón por la que comencé a leer Thor: God of Thunder, y él es la razón por la que compré la nueva serie de Conan the Barbarian, y cuando vi que estaría a cargo de un one-shot muy especial, inmediatamente supe que debía conseguirlo. “15 inviernos en Cimmeria han endurecido al joven Conan, pero su mayor desafío está por delante. Desafiando a los elementos, sin comida, sin refugio, sin armas, Conan debe aprender a sobrevivir incluso mientras la naturaleza misma conspira para detenerlo. La nieve congela sus huesos. Los lobos huelen su sangre. Pero si puede alcanzar la civilización, ¿sanarán sus heridas... o comenzarán sus problemas?”. Ese es el comienzo de una historia escrita, dibujada a lápiz, entintada y coloreada por el artista croata, y el resultado es absolutamente impresionante.

No tenía idea de que Ribić era un escritor tan maravilloso, y hace lo más difícil que puede hacer un escritor: contar una historia silenciosa. Según mi propia experiencia, cuando se trata de escribir cómics, existen básicamente 3 niveles de dificultad, en el primer nivel, el fácil, un escritor usa todo lo que tiene a su disposición, globos de pensamiento, cajas de texto, grandes diálogos de exposición para explicar lo que está sucediendo, etc. Ningún buen escritor permanece en ese primer nivel. En el segundo nivel, el intermedio, un escritor se enfoca en la narración de historias y reemplaza las cajas de texto y los globos de pensamiento con viñetas que transmitirán esa información visualmente. En el tercer nivel, el difícil, un escritor elimina todo el texto. Si uno puede contar una historia sin palabras, entonces uno es verdaderamente un maestro del medio del cómic, y eso es precisamente lo que Ribić demuestra en las páginas de Éxodo.

En este entorno de "hombre versus naturaleza", solo puedo pensar en maestros como los italianos Berardi y Milazzo, que podían contar una historia conmovedora e impactante en 20 páginas silenciosas. Nuevamente, no es una tarea fácil contar una historia completa sin que tu protagonista pronuncie una sola palabra. Pero Ribić no necesita oraciones ni diálogos, porque una de sus imágenes vale al menos mil palabras. Desde la extraordinaria portada en la que Conan apuñala a un lobo con un arma improvisada, hasta el impresionante arte interior en el que Conan debe huir de los otros lobos de la manada, todo lo que necesitamos ver para comprender lo que está sucediendo está ahí, y el silencio crea una tensión dramática aún mayor que cualquier otra cosa. Ribić también nos hace darnos cuenta de cuán desesperado está Conan y de cómo el hambre lo obliga a tomar las decisiones más imprudentes. La belleza absoluta de las líneas de Ribić, sus diseños armónicos y su delicado equilibrio cromático convierten cada página en una obra de arte única.

January 13, 2020

December comics / cómics de diciembre

In December I traveled again to Wisconsin (it’s my fifth trip there since I moved to California), and after spending Christmas and New Year’s in Milwaukee, I came back to Davis and started reading my December comics. The much awaited conclusion of Batman Creature of the Night was great. I really enjoyed Die’s final chapter, as well as the second issue of Dollhouse, Punisher and Legion of Super-Heroes. American Gods continues to be one of the best ongoing titles, and the end of Invaders was quite fitting. However, if I had to choose the best issue of the month then that would be King Thor #4, after 8 years, Jason Aaron has put an end to his awarded run on Thor, with one final issue that is a heartfelt homage to the God of Thunder. And now, without further ado, here are December comics as per solicitations:

AMERICAN GODS #8
(W) Neil Gaiman (A) P. Craig Russell & Various (CA) Glenn Fabry. In the aftermath of the war between gods, Shadow must deal with the leftover monsters and settle old debts. The Hugo, Bram Stoker, Locus, World Fantasy, and Nebula Award-winning novel and hit Starz television series by NEIL GAIMAN is adapted as a graphic novel!

BATMAN CREATURE OF THE NIGHT #4 
(W) Kurt Busiek (A/CA) John Paul Leon. Bruce Wainwright is not the man he believed himself to be. He never was. But when you've unleashed horror on the world...what can you do about it? Is Bruce human after all? Or has he become more than a man? It's the unmissable finale of one of the best-reviewed miniseries of the year, sure to go down as a modern Batman classic!

DIE #10
(W) Kieron Gillen (A/CA) Stephanie Hans. END OF STORY ARC 'SPLIT THE PARTY,' Conclusion Forget escaping DIE.

DOLLHOUSE #2
(W) Mike Carey (A) Peter Gross, Vince Locke (CA) Jessica Dalva. One time, just one time, Alice did what the Dollhouse asked of her...and it turned her life upside down forever. But that wasn't enough for the House. There's another piece of the bargain that she's reneging on and until she gives it what it wants, the House can make matters even worse...for Alice, or anyone unlucky enough to come near her!

INVADERS #12
(W) Chip Zdarsky (A) Carlos Magno, Butch Guice (CA) Butch Guice. It all ends here! Can NAMOR be redeemed as the world drowns? Or will THE SPEAR crush THE INVADERS and remake the world in their image? Rated T+

KING THOR #4
(W) Jason Aaron (A/CA) Esad Ribic. THE FINAL CHAPTER OF THE YEARS-SPANNING, AWARD-WINNING SAGA! The sun has gone black. Midgard isn't far behind. The entire Multiverse is dying - and with it, the last of the gods. A millennium ago, the God of Thunder heard a whisper: 'Gorr was right.' Now Gorr the God of God-Butchers ascends to his final murder: the All-Father of all existence. Plus, a who's who of Jason's past THOR collaborators and a few surprise guests help close out the story in thunderous style! Rated T+

LEGION OF SUPER-HEROES #2
(W) Brian Michael Bendis (A/CA) Ryan Sook. It's been one thousand years since anyone has seen the oceans of the Earth, but with Aquaman's original trident recently discovered, a chase to control Earth's future tears across the galaxy. All this and the reunion you'd never thought you'd see! Another DC sci-fi epic into the far-flung future like you've never seen before!

NEW MUTANTS #2
The adventure continues. Rated T+

PUNISHER SOVIET #2
(W) Garth Ennis (A) Jacen Burrows (CA) Paolo Rivera. • Seeds planted decades ago in Moscow and Afghanistan bloom bloody in New York City. • Who is Valery Stepanovich and why did he mow down a room full of Russian mobsters? • These are questions Frank Castle is going to answer and then decide if Valery deserves his own punishment. Explicit Content

TRUE BELIEVERS: ANNIHILATION – NOVA #1
Reprinting Nova (1976) #1 Rated T

TRUE BELIEVERS: ANNIHILATION – QUASAR #1
Reprinting Incredible Hulk (1968) #234 Rated T

TRUE BELIEVERS: ANNIHILATION – MAN-WOLF IN SPACE #1
Reprinting Marvel Premiere (1972) #45 Rated T

TRUE BELIEVERS: ANNIHILATION – MOONDRAGON #1
Reprinting Invincible Iron Man (1968) #54 Rated T

TRUE BELIEVERS: CONAN: SERPENT WAR #0 – THE VALLEY OF THE WORM
Witness one of James Allison's past lives in this adaptation of Robert E. Howard's classic! Reprinting Supernatural Thrillers (1973) #3 
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________

En diciembre viajé de nuevo a Wisconsin (es mi quinto viaje desde que me mudé a California), y después de pasar navidad y año nuevo en Milwaukee, regresé a Davis y empecé a leer mis cómics de diciembre. La tan esperada conclusión de Batman Creature of the Night estuvo estupenda. Realmente disfruté con el capítulo final de Die, así como el segundo ejemplar de Dollhouse, Punisher y Legion of Super-Heroes. American Gods continúa siendo una de las mejores colecciones mensuales, y el final de Invaders fue bastante apropiado. Sin embargo, si tuviera que elegir el mejor cómic del mes entonces sería King Thor #4, luego de 8 años, Jason Aaron pone fin a su laureada etapa en Thor, con un número final que es un sentido homenaje al Dios del Trueno. Y ahora, sin mayores preámbulos, aquí van los cómics de diciembre:

AMERICAN GODS #8
A raíz de la guerra entre dioses, él debe lidiar con los monstruos sobrantes y saldar viejas deudas. ¡La novela y exitosa serie de televisión ganadora de premios Hugo, Bram Stoker, Locus, World Fantasy y Nebula Starz de NEIL GAIMAN está adaptada como una novela gráfica!

BATMAN CREATURE OF THE NIGHT #4
Bruce no es el hombre que creía ser. Nunca lo fue. Pero cuando has desatado el horror en el mundo... ¿qué puedes hacer al respecto? ¿Es Bruce humano después de todo? ¿O se ha vuelto más que un hombre? Es el final imperdible de una de las miniseries mejor reseñadas del año, ¡seguro que se convertirá en un clásico moderno de Batman! 

DIE #10
Olvidaos de escapar.

DOLLHOUSE #2
Una vez, sólo una vez, Alice hizo lo que la casa de muñecas le pidió... y cambió su vida para siempre. Pero eso no fue suficiente para la casa. Hay otra parte del trato que está incumpliendo y hasta que le dé lo que quiere, la Casa puede empeorar las cosas... ¡para Alice, o para cualquiera que tenga la mala suerte de acercarse a ella!

INVADERS #12
¡Todo termina aquí! ¿Se puede redimir NAMOR a medida que el mundo se ahoga? ¿O aplastará a los Invasores y rehará el mundo a su imagen?

KING THOR #4
El sol se ha vuelto negro. Midgard no está muy lejos. Todo el Multiverso está muriendo, y con él, el último de los dioses. Hace un milenio, el Dios del Trueno escuchó un susurro: "Gorr tenía razón". Ahora Gorr, el dios de los Carniceros de dioses, asciende a su asesinato final: el Padre de toda la existencia.

LEGION OF SUPER-HEROES #2
Han pasado mil años desde que alguien ha visto los océanos de la Tierra, pero con el tridente original de Aquaman descubierto recientemente, empieza una persecución para controlar las futuras lágrimas de la Tierra. ¡Todo esto y la reunión que nunca pensaste que veríais! ¡Otra epopeya de ciencia ficción de DC en el futuro lejano como nunca antes habéis visto!

NEW MUTANTS #2
La aventura continúa.

PUNISHER SOVIET #2
Las semillas plantadas hace décadas en Moscú y Afganistán florecen en la ciudad de New York. ¿Quién es el sujeto que arrasó con una habitación llena de mafiosos rusos? Estas son preguntas que Frank responderá y luego decidirá quién merece su propio castigo.

TRUE BELIEVERS: ANNIHILATION – NOVA #1
Reimpresión de Nova (1976) # 1

TRUE BELIEVERS: ANNIHILATION – QUASAR #1
Reimpresión de Incredible Hulk (1968) # 234

TRUE BELIEVERS: ANNIHILATION – MAN-WOLF IN SPACE #1
Reimpresión de Marvel Premiere (1972) # 45

TRUE BELIEVERS: ANNIHILATION – MOONDRAGON #1
Reimpresión de Iron Man invencible (1968) # 54

TRUE BELIEVERS: CONAN: SERPENT WAR #0 – THE VALLEY OF THE WORM
¡Sed testigos de una de las vidas pasadas de James Allison en esta adaptación del clásico de Robert E. Howard! Reimpresión de Supernatural Thrillers (1973) # 3