Lady Bird (2017) is an extraordinary film written and directed by Greta Gerwig. Saoirse Ronan (How I Live Now) gives out an outstanding performance, fierce and strong, just like her character. This fascinating tale analyzes the complexities and difficulties of adolescence, the constant tension between a rebellious daughter and a frustrated mother, Laurie Metcalf, who doesn’t know how to help her daughter or how to communicate with her. In her last year of high school, the protagonist must redefine herself, apply to colleges and try to find love, all while exploring the invisible lines that separate her from her wealthy classmates. She’ll be hurt, she’ll be disappointed, but she’ll have the most intense year of her life. Gerwig’s deeply personal portrayal of confused and problematic youth brings up fabulous characters, like Lucas Hedges (Manchester by the Sea) who must come to terms with his homosexuality and the impossibility to come out to his family (the scene in which he bursts into tears and hugs Saoirse is heartbreaking), and also defiant teenagers like Timothée Chalamet (famous for his role as a gay boy in Call Me By Your Name). When Saoirse says she hates California, I immediately felt identified with her; she is deeply disappointed when she gets accepted into UC Davis, a university famous for being a farm (and since I live now here in Davis, I couldn’t stop laughing with that line). The film is an authentic emotional journey from beginning to end, and has such beautiful and amazing moments that it’s impossible not to remember, sometimes painfully, sometimes joyfully, how it was for us to grow up in a world that seemed to care very little for our biggest hopes and dreams.
Elijah Bynum writes and directs Hot Summer Nights (2017). Timothée Chalamet (Beautiful Boy) is a lonely teenager that spends the summer at his aunt’s house, in Cape Cod, there he meets Alex Roe (The 5th Wave), the town’s bad boy, and falls in love with his new friend’s sister, Maika Monroe. The film dissects what seems to be the perfect life in an upper-class summer destination; however, behind all that there is a massive network of young people taking all sorts of drugs, marijuana chief among them. It is in this context that the protagonist and his friend and partner try to do their best to become the only providers of weed. The film can work as a metaphor of fast-paced youth and also the difficulty of finding oneself at a critical age. Based on real life events, this is a moving a captivating coming-of-age tale.
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Lady Bird (2017) es un extraordinario film escrito y dirigido por Greta Gerwig. Saoirse Ronan (How I Live Now) se destaca con una actuación sorprendente, feroz y fuerte, tal como es su personaje. Esta fascinante historia analiza las complejidades y dificultades de la adolescencia, la tensión constante entre una hija rebelde y una madre frustrada, Laurie Metcalf, que no sabe cómo ayudar a su hija o cómo comunicarse con ella. En su último año de secundaria, la protagonista debe redefinirse a sí misma, mientras postula a universidades y trata de encontrar el amor, a la vez que explora las líneas invisibles que la separan de sus compañeros adinerados. Se sentirá herida, se sentirá decepcionada, pero tendrá el año más intenso de su vida. El retrato profundamente personal de Gerwig de los jóvenes confundidos y problemáticos hace surgir personajes fabulosos, como Lucas Hedges (Manchester by the Sea), que debe aceptar su homosexualidad y la imposibilidad de decirle la verdad a su familia (la escena en la que estalla en lágrimas y abraza a Saoirse es desgarradora), y también adolescentes desafiantes como Timothée Chalamet (famoso por su papel como un chico gay en Call Me By Your Name). Cuando Saoirse dice que odia California, inmediatamente me sentí identificado con ella; está profundamente decepcionada cuando la aceptan en UC Davis, una universidad famosa por ser una granja (y como ahora vivo aquí en Davis, no pude dejar de reírme con esa frase). La película es un auténtico viaje emocional de principio a fin, y tiene momentos tan hermosos y asombrosos que es imposible no recordar, a veces con dolor, a veces con alegría, cómo fue para nosotros crecer en un mundo al que parecía importarle muy poco nuestras mayores esperanzas y sueños.
Elijah Bynum escribe y dirige Hot Summer Nights (2017). Timothée Chalamet (Beautiful Boy) es un adolescente solitario que pasa el verano en la casa de su tía, en Cape Cod, allí conoce a Alex Roe (The 5th Wave), el chico malo de la ciudad, y se enamora de la hermana de su nuevo amigo, Maika Monroe. La película analiza lo que parece ser la vida perfecta en un destino veraniego de la clase alta; sin embargo, detrás de todo esto hay una red masiva de jóvenes que consumen todo tipo de drogas, entre ellas la principal es la marihuana. Es en este contexto que el protagonista y su amigo y ahora socio tratan de hacer todo lo posible para convertirse en los únicos proveedores de marihuana. La película puede funcionar como una metáfora de los jóvenes acelerados y también la dificultad de encontrarse a sí mismo en una edad crítica. Basado en eventos de la vida real, este es un relato conmovedor y cautivador sobre la difícil etapa de la adolescencia.
I started posting on the Outhouse message boards back in 2008. A couple of years before that I was an active member of Newsarama and the Bendis message boards (that's where I found the opportunity to get my first comic book published). Around that time, Newsarama decided to eliminate the message boards, a couple of years later Bendis did the same, and so did Rich Johnston in BleedingCool. Great webpages like ComicsAlliance disappeared completely, others decided to focus more on pop culture and kind of forgot about comics. And for many years, with the exception of CBR, The Outhouse was the one and only place where you could go online and spend hours talking about comics with like-minded fans. I certainly miss those days and even if I stopped posting there regularly in 2016 after moving to Wisconsin, I always made it a priority to stop by and say hi to some of the regular posts, which had become (virtual) friends after so many years of constant communication. A few days ago, The Outhouse said goodbye to the world, and for once I'd certainly like to look back at them, remember all the fun moments and say goodbye to them. So long, friends!
________________________________________________________________________________________________
Empecé a escribir comentarios en los foros de Outhouse el 2008. Un par de años antes, era un activo miembro de Newsarama y de los foros de Bendis (ahí es donde encontré la oportunidad de publicar mi primer cómic). Por aquellos tiempos, Newsarama decidió eliminar los foros en línea, un par de años más tarde, Bendis hizo lo mismo, y también lo hizo Rich Johnston en BleedingCool. Estupendas páginas web como ComicsAlliance desaparecieron por completo, otras decidieron enfocarse más en la cultura pop y se olvidaron de los cómics. Y durante muchos años, con la excepción de CBR, The Outhouse fue el único lugar donde podías conectarte y pasar horas hablando de cómics con fanáticos que compartían ideas afines. Ciertamente extraño esos días e incluso cuando dejé de visitar la web regularmente el 2016 después de mudarme a Wisconsin, siempre tuve la prioridad de pasar por ahí y saludar a algunos de los miembros regulares, que se habían convertido en amigos (virtuales) después de tantos años de comunicación constante. Hace unos días, The Outhouse se despidió del mundo y, por una vez, sin duda me gustaría volver a mirarlos, recordar todos los momentos divertidos y decirles adiós. ¡Hasta luego, amigos!
Although Drummer was prominently featured in the cover of Planetary’s first issue, and he constantly participated as a valuable member of Planetary, he would usually go unnoticed, in contrast to Jakita Wagner, who quickly became Elijah Snow’s closest ally. Of course, there is a reason why Ellis had kept Drummer aside while focusing on the powerful girl. And much in the same way that Jakita’s genesis was revealed in “Opak-Re”, in this issue we learn how Drummer became involved with Planetary in the first place.
“Percussion” (originally published in Planetary # 23, August 2005) begins in the present, with Jakita Wagner and Drummer having a cup of coffee and discussing about the reprehensible actions Elijah Snow has been taking lately, such as torturing William Leather or hiding vital information from them. And in a series of flashbacks, we see why Drummer is so loyal to Snow, and how he came in contact with Planetary.
Drummer’s real name remains unknown throughout the entire series, but his special abilities were defined as a technological telepathy: Drummers “is an informational black hole. He sucks up and processes information. He can read and manipulate information without a conventional computer interface and apparently has a physiological connection to surrounding information sources (such as radio waves, electronic signals, hard drives, etc.) His ability allows him to channel information and control tech that operates by signals. He also acts as a living anti-surveillance device; cameras and recording devices fail to operate when in proximity to his person”. However, such a formidable set of powers didn’t really earn him a place in the battlefield, thus for a long time he was eclipsed by the super strong and invulnerable Jakita Wagner.
Curiously, in addition to being a vital member of Planetary “It's been said the character of the Drummer is based, visually at least, on [John Cassaday]”. Perhaps that’s why Drummer is quite a unique character in graphic terms, even if he doesn’t have the obvious allure of Jakita Wagner or Elijah Snow, who will always stand out in a crowd, whereas Drummer will fit in.
|
Drummer |
Drummer was an early victim of the Four, his parents were killed, and he was kept as a prisoner along with other boys who also possessed metahuman abilities. In an extraordinary action sequence, masterfully illustrated by Cassaday, Elijah Snow and the other Planetary members break into the building and try to rescue the children, however, the orders of the Four are quite simple: none of them can escape alive. There are some very violent panels, but also an inspired layout that allows Cassaday to communicate the urgency and the velocity needed to save the kids. In the end, for all her vaunted superpowers, Jakita Wagner is able to save only one boy: Drummer.
|
Jakita Wagner |
After rescuing Drummer, Snow has a difficult task in his hands. He has to decide whether to send the boy to a foster home or train him as a future member of Planetary, and in a candid conversation between the two, Snow explains what is the mission of the Archeologists of the Impossible: “What we really do is save things. We keep the world strange because that’s the way it’s supposed to be”. And that wonderful strangeness has been a vital component of the series since the first issue, and it has always left readers in awe thanks to Cassaday’s astonishing artwork.
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Aunque Drummer tiene una posición prominente en la portada del primer número de Planetary, y constantemente participaba como un miembro valioso de Planetary, por lo general pasaba desapercibido, en contraste con Jakita Wagner, quien rápidamente se convirtió en la aliada más cercana de Elijah Snow. Por supuesto, hay una razón por la que Ellis había mantenido a Drummer a un lado mientras se enfocaba en la poderosa fémina. Y de la misma manera que el génesis de Jakita se reveló en “Opak-Re”, en este número descubrimos cómo Drummer se involucró con Planetary en primer lugar.
“Percusión” (originalmente publicado en Planetary # 23, agosto de 2005) comienza en el presente, con Jakita Wagner y Drummer tomando una taza de café y discutiendo acerca de las acciones reprensibles que Elijah Snow ha estado tomando últimamente, como torturar a William Leather u ocultarles información vital. Y en una serie de flashbacks, vemos por qué Drummer es tan leal a Snow, y cómo entró en contacto con Planetary.
|
Execution / la ejecución |
El nombre real de Drummer permanece desconocido durante toda la serie, pero sus habilidades especiales se definieron como telepatía tecnológica: Drummer “es un agujero negro informático. Él succiona y procesa información. Puede leer y manipular información sin una interfaz de computadora convencional y aparentemente tiene una conexión fisiológica con las fuentes de información circundantes (como ondas de radio, señales electrónicas, discos duros, etc.). Su capacidad le permite canalizar información y controlar tecnología que opera por señales. Él también actúa como un dispositivo viviente contra la vigilancia; las cámaras y los dispositivos de grabación no funcionan cuando están cerca de su persona”. Sin embargo, una cantidad tan formidable de poderes realmente no le ganó un lugar en el campo de batalla, por eso durante mucho tiempo fue eclipsado por la súper fuerte e invulnerable Jakita Wagner.
Curiosamente, además de ser un miembro vital de Planetary “Se ha dicho que el personaje de Drummer se basa, al menos visualmente, en [John Cassaday]”. Tal vez es por eso que Drummer es un personaje bastante único en términos gráficos, incluso si no tiene el atractivo obvio de Jakita Wagner o Elijah Snow, que siempre se destacarán entre la multitud, mientras que Drummer encajará.
|
Elijah Snow & Drummer |
Drummer fue una de las primeras víctimas de los Cuatro, sus padres fueron asesinados, y lo mantuvieron como prisionero junto con otros muchachos que también poseían habilidades metahumanas. En una secuencia de acción extraordinaria, magistralmente ilustrada por Cassaday, Elijah Snow y los otros miembros de Planetary irrumpen en el edificio e intentan rescatar a los niños, sin embargo, las órdenes de los Cuatro son bastante simples: ninguno de ellos puede escapar con vida. Hay viñetas muy violentas, pero también un diseño inspirado que permite a Cassaday comunicar la urgencia y la velocidad necesarias para salvar a los niños. Al final, a pesar de todas sus habilidades, Jakita Wagner es capaz de salvar a un sólo chico: Drummer.
Después de rescatar a Drummer, Snow tiene una tarea difícil en sus manos. Él tiene que decidir si enviar al niño a un hogar de acogida o entrenarlo como un futuro miembro de Planetary, y en una conversación sincera entre los dos, Snow explica cuál es la misión de los arqueólogos de lo imposible: “Lo que realmente hacemos es salvar cosas. Hacemos que el mundo se mantenga extraño porque así es como debería ser”. Y esa maravillosa extrañeza ha sido un componente vital de la serie desde el primer número, y los lectores siempre han quedado impresionados gracias al asombroso arte de Cassaday.
I started the year celebrating the return of one of my favorite titles from and to Marvel Comics: Conan the Barbarian, a return to greatness for the Cimmerian. Invaders #1 was a pleasant surprise. Prodigy and Die continue to amaze me. And Fantastic Four was great (especially issue #5). However, my favorite issue of the month was League of Extraordinary Gentlemen: The Tempest #2, Alan Moore is still at the top of his game. And now without further ado here are January comics as per solicitations:
CONAN THE BARBARIAN #1
(W) Jason Aaron (A) Mahmud A. Asrar (CA) Esad Ribic. BY CROM, THE GREATEST SWORD-AND-SORCERY HERO RETURNS TO MARVEL! From an age undreamed…hither came Conan the Cimmerian, black-haired, sullen-eyed, sword in hand, a thief, a reaver, a slayer, with gigantic melancholies and gigantic mirth, to tread the jeweled thrones of the Earth under his sandaled feet… Robert E. Howard's creation returns to comics, in an epic tale as only MARVEL could bring you! Conan's travels have brought him to the far reaches of the unkown, from his birthplace in Cimmeria to the kingdom of Aquilonia and all in between. As his fighting prowess allows him to carve his way through life, so too does it attract the forces of death! The all-new ages-spanning saga begins here, by writer Jason Aaron (THE MIGHTY THOR, STAR WARS) and artist Mahmud Asrar (UNCANNY X-MEN, ALL-NEW, ALL-DIFFERENT AVENGERS), as Conan's destiny is forever changed! Parental Advisory
CONAN THE BARBARIAN #2
(W) Jason Aaron (A) Mahmud A. Asrar (CA) Esad Ribic. BEYOND THE SAVAGE BORDER! CONAN finds himself beyond the Black River, surrounded by the warlike PICTS! But the tribesmen may be the least of his worries if he cannot fight his way through the demonic beasts slithering around the forest! The epic return of the mighty Conan continues… Parental Advisory
DIE #2
(W) Kieron Gillen (A) Stephanie Hans, Stephanie Hans. 'FANTASY HEARTBREAKER,' Part Two Remember last time, when we said 'Goth Jumanji'? As the bleak, austere fantasy-horror ramps up, we start underlining the word 'Goth' in black marker until we cut a hole through the page.
FANTASTIC FOUR #5
(W) Dan Slott (A) Aaron Kuder & Various (CA) Esad Ribic. SPECIAL 650th ISSUE SPECTACULAR! The wedding that's been years in the making…Ben and Alicia say 'I do!' No bait. No switch. Not a dream. Not a hoax. And we swear, not a single Skrull around. This is really happening! From the book that brought you the first, best and longest running super hero marriage in comics, we give you…the wedding of Ben Grimm and Alicia Masters! Featuring an untold tale of the courtship of Ben and Alicia. A bachelor party that only Johnny Storm could throw. And a very special ceremony brought to you in the Mighty Marvel Manner. Rated T
FANTASTIC FOUR #6
(W) Dan Slott (A) Aaron Kuder (CA) Esad Ribic. HERALD OF DOOM! • GALACTUS HAS RETURNED TO DEVOUR THE EARTH……and only one man can save us: DOCTOR DOOM! • And where is that agitator, Reed Richards and his meddlesome family? What are they doing? • They're locked in battle against the brave new hero of the Latverian people, VICTORIOUS! Rated T
INVADERS #1
(W) Chip Zdarsky (A) Carlos Magno, Butch Guice (CA) Butch Guice. THE GREATEST GENERATION OF MARVEL HEROES IS BACK - TO STOP ONE OF THEIR OWN! In commemoration of Marvel's 80th anniversary and springing from events in the pages of AVENGERS and THE BEST DEFENSE, the Marvel Universe's first super-team is back! CAPTAIN AMERICA. THE HUMAN TORCH. THE WINTER SOLDIER. NAMOR. They fought in WORLD WAR II together as THE INVADERS. But now NAMOR is the enemy, a global threat more powerful than ever. His deadly plans are as deep and far-reaching as the ocean and REVELATIONS about his past could THREATEN the MARVEL UNIVERSE! It's up to his old teammates to stop him, but what chance do they have against the man who knows their every move? 'War Ghost' begins here! Rated T
LOEG TEMPEST #4
(W) Alan Moore (A/CA) Kevin O'Neill. Legendary swords clash atop the Paris Opera in 1913, while almost a century later a declining London witnesses assassination attempts, summit meetings in Haggerston Park, and the catastrophic return of a 1960s super-adventurer. Elsewhere, in the four-dimensional territories adjacent to the North Pole, a lost Shakespeare play sees its first and last performance, while Queen Gloriana's conjurer finally reveals the nature of his five-hundred-year-old game. Topping off an already heady mixture, this issue's classic Seven Stars reprint depicts our halcyon heroes as 'Captives of the Creepyverse,' another reason not to miss the unfolding of Moore and O'Neill's fulgurant finale in issue four of The League of Extraordinary Gentlemen, Volume IV: The Tempest.
MARVEL COMICS PRESENTS #1
(W) Charles Soule & Various (A) Paulo Siqueira & Various (CA) Arthur Adams, Federico Blee. THE CLASSIC MARVEL SERIES RETURNS FOR MARVEL'S 80th ANNIVERSARY! Three titanic tales celebrating the first decade of Marvel stories! First - an all-new tale of the man they call the Wolverine begins in the 1940s! Then comes Captain America, the first Avenger of World War II still fighting for freedom today! And finally, the untold tale of Namor and the atom bomb! Rated T+
PRODIGY #2
(W) Mark Millar (A/CA) Rafael Albuquerque. Edison Crane heads to a military base in Australia to investigate otherworldly apparitions the government can't explain. Meanwhile, a long-dormant evil is rising, and Crane will have to unlock secrets hidden deep in the Kremlin vaults before it's too late.
THOR #9
(W) Jason Aaron (A/CA) Michael Del Mundo. MEET EARTH'S NEWEST DEFENDER: ROZ SOLOMON! With S.H.I.E.L.D. gone, Roz Solomon has been left adrift in a world full of homeless gods and mislaid hammers. Now this Asgardian ally is about to take on a surprising new role - and make a million new enemies. For the War of the Realms is coming…and the invasion of Earth may have already begun. Cue the Frost Giants! Rated T+
TRUE BELIEVERS: CONAN THE BARBARIAN #1
Reprinting Conan the Barbarian (1970) #1 Rated T
TRUE BELIEVERS: CONAN — THE TOWER OF THE ELEPHANT #1
Reprinting Conan the Barbarian (1970) #4 Rated T
TRUE BELIEVERS: CONAN — SWORDS IN THE NIGHT! #1
Reprinting Conan the Barbarian (1970) #23 Rated T
TRUE BELIEVERS: CONAN — CURSE OF THE GOLDEN SKULL! #1
Reprinting Conan the Barbarian (1970) #37 Rated T
TRUE BELIEVERS: CONAN — QUEEN OF THE BLACK COAST! #1
Reprinting Conan the Barbarian (1970) #58 Rated T
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Empecé el año celebrando el regreso a Marvel Comics de una de mis colecciones favoritas: Conan the Barbarian, un retorno a la grandeza para el cimerio. Invaders #1 fue una grata sorpresa. Prodigy y Die continúan asombrándome. Y Fantastic Four está estupendo (en especial el # 5). Sin embargo, mi cómic favorito del mes fue LOEG Tempest #2, Alan Moore sigue estando en la cúspide. Y ahora sin mayores preámbulos ahí van los cómics de enero.
CONAN THE BARBARIAN #1
Desde una era ni siquiera soñada... vino Conan el cimerio, de cabello negro, con los ojos sombríos, espada en mano, un ladrón, un mercenario, un matador, con melancolías gigantescas y gigantesco júbilo, para pisar los tronos enjoyados de la Tierra bajo con sus pies calzados... ¡La creación de Robert E. Howard regresa a los cómics, en un relato épico que solo MARVEL podría ofrecerte! Los viajes de Conan lo han llevado a lugares lejanos y desconocidos. Su destreza de lucha le permite abrirse camino a través de la vida, ¡pero atrae a las fuerzas de la muerte! La nueva saga comienza aquí ¡y el destino de Conan cambia para siempre!
CONAN THE BARBARIAN #2
¡Conan se encuentra más allá del río Negro, rodeado por beligerantes guerreros. ¡Pero los miembros de la tribu pueden ser la menor de sus preocupaciones si no puede abrirse camino a través de las bestias demoníacas deslizándose por el bosque! El regreso épico del poderoso Conan continúa.
DIE #2
¿Recordáis la última vez, cuando hablamos de lo gótico? A medida que aumenta el sombrío y austero horror de la fantasía, comenzamos a subrayar la palabra "gótico" con un marcador negro hasta que hacemos un agujero en la página.
FANTASTIC FOUR #5
ESPECIAL 650ª EDICIÓN ESPECTACULAR/ La boda que lleva años en proceso ... Ben y Alicia dicen "¡Sí!" No hay bulo. No hay gato por liebre. No es un sueño. No es un engaño. Y juramos, ni un solo SKRULL alrededor. ¡Esto está sucediendo realmente! La colección que te trajo el primer matrimonio de superhéroes, el mejor y el más largo en cómics, te ofrece ... ¡la boda de Ben Grimm y Alicia Masters! Con una historia no contada del cortejo de Ben y Alicia. Una despedida de soltero que solo Johnny Storm podría organizar. Y una ceremonia muy especial.
FANTASTIC FOUR #6
GALACTUS ha regresado para devorar la Tierra... y solo un hombre puede salvarnos: ¡DOCTOR DOOM! ¿Y dónde está ese agitador, Reed Richards y su familia entrometida? ¿Qué están haciendo? Están atrapados en la batalla contra el nuevo y valiente héroe de aquel reino europeo, ¡Victorioso!
INVADERS #1
¡El primer súper equipo ha vuelto! CAPTAIN AMERICA, THE HUMAN TORCH, THE WINTER SOLDIER, NAMOR. Lucharon en la Segunda Guerra Mundial juntos como los Invasores. Pero ahora NAMOR es el enemigo, una amenaza global más poderosa que nunca. Sus planes mortales son tan profundos y de largo alcance como el océano y las revelaciones sobre su pasado podrían ¡amenazar al Universo Marvel! Depende de sus viejos compañeros de equipo detenerlo, pero ¿qué posibilidades tienen contra el hombre que conoce cada uno de sus movimientos?
LOEG TEMPEST #4
Las espadas legendarias chocan en la cima de la Ópera de París en 1913, mientras que casi un siglo después, un Londres en declive atestigua intentos de asesinato, reuniones en la cumbre en Haggerston Park y el catastrófico regreso de un súper aventurero de los años 60. En otra parte, en los territorios cuatridimensionales adyacentes al Polo Norte, una obra perdida de Shakespeare ve su primera y última actuación, mientras que el mago de la reina Gloriana finalmente revela la naturaleza de su juego de quinientos años. Rematando una mezcla ya llamativa, la reimpresión clásica de Seven Stars de este número representa a nuestros héroes de Halcyon como "Cautivos del Creepyverse", otra razón para no perderse el despliegue del fulgurante final de Moore y O'Neill en el número cuatro de La Liga de Caballeros Extraordinarios. Volumen IV: La tempestad.
MARVEL COMICS PRESENTS #1
¡Una historia completamente nueva del hombre que llaman WOLVERINE comienza en la década de los 40s! ¡Luego viene el Capitán América, el primer Vengador de la Segunda Guerra Mundial que todavía lucha por la libertad hoy! Y, finalmente, la historia no contada de Namor y la bomba atómica.
PRODIGY #2
Edison Crane se dirige a una base militar en Australia para investigar las apariciones de otro mundo que el gobierno no puede explicar. Mientras tanto, un mal latente durante mucho tiempo está aumentando, y Crane tendrá que desbloquear secretos ocultos en las bóvedas del Kremlin antes de que sea demasiado tarde.
THOR #9
Con S.H.I.E.L.D. desaparecido, Roz Solomon se ha quedado a la deriva en un mundo lleno de dioses sin hogar y martillos extraviados. Ahora, este aliado de Asgard está a punto de asumir un nuevo y sorprendente papel, y crear un millón de nuevos enemigos. Porque la Guerra de los Reinos está llegando ... y la invasión de la Tierra puede que ya haya comenzado.
TRUE BELIEVERS: CONAN THE BARBARIAN #1
Reimpresión de Conan the Barbarian (1970) #1
TRUE BELIEVERS: CONAN — THE TOWER OF THE ELEPHANT #1
Reimpresión de Conan the Barbarian (1970) #4
TRUE BELIEVERS: CONAN — SWORDS IN THE NIGHT! #1
Reimpresión de Conan the Barbarian (1970) #23
TRUE BELIEVERS: CONAN — CURSE OF THE GOLDEN SKULL! #1
Reimpresión de Conan the Barbarian (1970) #37
TRUE BELIEVERS: CONAN — QUEEN OF THE BLACK COAST! #1
Reimpresión de Conan the Barbarian (1970) #58
Based on David Sheff’s autobiographical book “Beautiful Boy: A Father's Journey Through His Son's Addiction” and directed by Felix van Groeningen, Beautiful Boy (2018) is a remarkable and unique film that forces us to reflect on the complex relationship between parents and their children in a context of drug addiction. Steve Carell (The Big Short) is a writer and Timothée Chalamet (famous for his role as a gay teenager in Call Me By Your Name) is his adolescent son, the beautiful boy that John Lennon used to sing about. There is a strong relationship between father and son, they are accomplices but also friends. They live in an idyllic suburb in San Francisco. But the son’s addiction is getting out of control. Parents tend to idealize their children and, of course, they also feel the compulsion to protect them. However, is there anything they can do when substance dependence is running rampant? Carell will still try to do everything he can and that is one of the tragedies of the film: the fact that the father will sacrifice his life and everything he has just to try to keep his son away from the drugs. And yet, over and over again, the results are the same: the son has one relapse after another, and nothing seems to work out, not the detox program, not the rehab, nothing. Felix van Groeningen perfectly captures the constant stress, the pain experienced by the entire family, the father’s constant concern about why his son leaves the house late at night, why suddenly money disappears, the fear of knowing what might happen to the teenager, and the sad realization that the son will never reach his full potential. In the end what is left is a big emotional void on both ends: for the father it is almost as if he is losing his child and for the son it is as if he is losing everything that matters in his life. Carell and Chalamet deliver a riveting performance, creating intense powerful and powerful moments. The film pulls no punches, there are moments in which the emotional intensity is so strong that it’s difficult to breath. Beautiful Boy is a fascinating, heartbreaking and honest exploration of addiction. And it’s also the best film of 2018. I highly recommend it.
Andrew Haigh directs Lean on Pete (2017), based on Willy Vlautin's novel, a coming of age story about Charlie Plummer, a 15-year old boy who doesn’t have much and yet loses everything overnight. Without a father, a mother or a home, he invests himself emotionally in his part-time job: taking care of Pete, a racing horse owned by Steve Buscemi (Saint John of Las Vegas). As a naïve teenager, he is unable to understand the complexities of the world of horse racing, and refuses to accept the reality of the game: if a race horse doesn’t win, then it’ll be put down. The young boy decides to steal the horse and starts a road trip through the Pacific Northwest, but as time goes on, his already scarce resources dwindle down. After the horse’s death, the protagonist starts to steal food and wanders the streets, until he realizes he has become a homeless kid. Lean on Pete is a dramatic, heartfelt and deeply moving tale about survival and the loss of innocence.
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
El libro autobiográfico de David Sheff “Beautiful Boy: la travesía de un padre a través de la adicción de su hijo” sirve de base para Beautiful Boy (2018), dirigida por Felix van Groeningen, una película extraordinaria y única que nos obliga a reflexionar sobre la compleja relación entre padres e hijos en un contexto de adicción a las drogas. Steve Carell (The Big Short) es un escritor y Timothée Chalamet (famoso por su papel como adolescente gay en Call Me By Your Name) es su hijo adolescente, el 'hermoso chico' sobre el que John Lennon cantaba. Hay una fuerte relación entre padre e hijo, son cómplices pero también amigos, y viven en un barrio idílico en San Francisco. Pero la adicción del hijo se está saliendo de control. Los padres tienden a idealizar a sus hijos y, por supuesto, también sienten la compulsión de protegerlos. Sin embargo, ¿hay algo que puedan hacer cuando la dependencia a las drogas va en aumento? Carell intentará hacer todo lo que pueda y esa es una de las tragedias de la película: el hecho de que el padre sacrifique su vida y todo lo que tiene para tratar de mantener a su hijo alejado de las drogas. Y, sin embargo, una y otra vez, los resultados son los mismos: el hijo tiene una recaída tras otra, y nada parece funcionar, ni el programa de desintoxicación, ni la rehabilitación, nada. Felix van Groeningen captura a la perfección el estrés constante, el dolor experimentado por toda la familia, la preocupación constante del padre, las inexplicables ausencias del hijo a altas horas de la noche, la repentina desaparición de dinero en la casa, el temor de saber qué podría pasarle al adolescente y la triste certeza de que el hijo nunca alcanzará su pleno potencial. Al final, lo que queda es un gran vacío emocional en ambos extremos: para el padre es casi como si estuviera perdiendo a su hijo y para el hijo es como si estuviera perdiendo todo lo que le importa o le importaba en su vida. Carell y Chalamet ofrecen una actuación fascinante, creando momentos intensos y poderosos. La película golpea con fuerza, hay momentos en los que la intensidad emocional es tan fuerte que es difícil respirar. Beautiful Boy es una cautivante exploración de la adicción, desgarradora y honesta. Y también es la mejor película del 2018. Se la recomiendo a todos.
Andrew Haigh dirige Lean on Pete (2017), basada en la novela de Willy Vlautin, una historia sobre las dificultades de la adolescencia. Charlie Plummer es un muchacho de 15 años que no tiene mucho y aún así lo pierde todo de la noche a la mañana. Sin un padre, una madre o un hogar, se dedica de lleno a su trabajo de medio tiempo: cuidar de Pete, el caballo de carreras de Steve Buscemi (Saint John of Las Vegas). Como adolescente ingenuo, no puede entender las complejidades del mundo de las carreras de caballos y se niega a aceptar la realidad del juego: si un caballo de carreras no gana, entonces va para el matadero. El jovencito decide robarse el caballo y emprende un viaje por carretera a través del Pacific Northwest, pero a medida que pasa el tiempo, sus ya escasos recursos disminuyen. Después de la muerte del caballo, el protagonista comienza a robar comida y deambula por las calles, hasta que se da cuenta de que se ha convertido en un niño indigente. Lean on Pete es una historia dramática, sincera y conmovedora sobre la supervivencia y la pérdida de la inocencia.